در زمان نوشتن این مقاله ( 30 بهمن 1400) بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها تحت تاثیر دوری از فروش قرار گرفته اند، زیرا تحلیل‌گران می‌گویند جو اقتصاد کلان، قیمت بیت‌کوین را به زیر ۴۰ هزار دلار می‌رساند. با توجه به واکنش سرمایه گذاران به وضعیت اوکراین و روسیه، دارایی پرچمدار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین، تقریباً 4000 دلار از بالاترین قیمت 24 ساعته خود یعنی 44,132.97 دلار از دست داده و به 40,249.37 دلار رسیده است.

وضعیت بین اوکراین و روسیه بدتر شده زیرا روسیه پس از اینکه بایدن اذعان کرد که خطر حمله روسیه به اوکراین “بسیار زیاد” است، بارت گورمن، معاون رئیس هیئت دیپلماتیک ایالات متحده را از این کشور اخراج کرد.

همانطور که انتظار میرود، بازار آلت کوین ها وضعیت خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، زیرا بسیاری از 20 آلت‌کوین های برتر در واکنش به کاهش قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 5 درصد یا بیشتر کاهش یافته‌اند. ارزش بازار ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) تا زمان نگارش این مقاله 5.57 درصد کاهش یافته است و بیت کوین با عجله سرمایه گذاران برای فروش به زیر 40000 دلار سقوط کرد. بیش از 77000 سرمایه گذار کریپتوی خود را با کاهش بیت کوین فروختند.

آنچه شما باید بدانید

طبق داده‌های Coin Glass، در مجموع 77429 معامله‌گر منحل شده‌اند که مجموعاً 294.50 میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) است. این معاملات 260.39 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است که 88.42 درصد از کل انحلال را تشکیل می دهد.

بیت کوین با 128.20 میلیون دلار یعنی 43.53 درصد از کل نقدینگی های مشاهده شده، بیشترین نقدینگی را به خود اختصاص داد. اتریوم، XRP  و سولانا به ترتیب 72.34 میلیون دلار، 5.37 میلیون دلار و 5.36 میلیون دلار ارزش داشتند.

OKEx  بیشترین نقدینگی را توسط صرافی در 24 ساعت گذشته به خود اختصاص داده است. این صرافی 109.60 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است که 37.22 درصد از کل نقدینگی های مشاهده شده است. Binance، Bybit  و FTX به ترتیب 76.94 میلیون دلار، 36.83 میلیون دلار و 32.40 میلیون دلار به فروش رسیدند.

چیزی که آنها می گویند

دیوید لیفچیتز، شریک و مدیر ارشد سرمایه گذاری در ExoAlpha، تأثیر وضعیت اوکراین و روسیه را مورد بررسی قرار داد، و خاطرنشان کرد که این وضعیت “قطعاً بر دارایی های ریسکی تاثیر می گذارد، مانند 15 فوریه، مانند امروز.”

در حالی که حماسه اوکراین و روسیه در حال حاضر بر عناوین خبری غالب است و باعث رکود گسترده در بازارهای جهانی می شود، لیفچیتز میگوید که این وضعیت به نظر می رسد حواس پرتی از موضوع نرخ واقعی/تورم است.

به گفته لیفچیتز، این درگیری فعلی ممکن است تنها چند ماه طول بکشد در حالی که مسئله تورم/نرخ یک موضوع چند ساله است که می‌تواند بسیار بیشتر، در مقیاس وسیع‌تر و برای مدت طولانی‌تر ضربه بزند.

او همچنین توضیح داد: بیت‌کوین در حال حاضر به محدوده 30000 تا 50000 دلاری خود بازمی‌گردد، زیرا در بازار معامله‌گران باقی می‌مانیم. بنابراین، تا زمانی که یک شکست قابل توجه زیر 33000 دلار یا بالاتر از 48000 دلار وجود نداشته باشد، معاملات نوسانی ادامه خواهد یافت و آلت کوین ها با دامنه بیشتری حرکت خواهند کرد.

با این حال بسیاری از معامله گران بر این باورند که در کوتاه مدت، منطقه حمایتی 40000 دلاری یک “لحظه ساخت یا شکست” برای بیت کوین وجود دارد زیرا همه در تلاش برای دفاع از منطقه حمایتی حیاتی هستند.

بیت کوین (BTC) و آلت کوین ها در 17 فوریه پس از بدتر شدن اوضاع در اوکراین، کاهش بیشتری یافتند.

به گفته تحلیلگران، با افزایش عوامل تاثیرگذار بر بازار ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و ، …) موارد صعودی برای یک حرکت بالاتر همچنان رو به کاهش است.

بیت کوین همچنان یک دارایی قوی است

علیرغم ضعف اخیر، تحلیلگر بازار و معامله گر توییتر با نام مستعار IncomeSharks کلمات زیر را برای کمک به اضافه کردن چشم انداز کوتاه مدت به چشم انداز بلندمدت بیت کوین ارائه کرد.

با تمام اتفاقاتی که در این سال‌ها رخ داده است، چگونه می‌توانید با دانستن اینکه بیت‌کوین هنوز بیش از ۴۰ هزار دلار ارزش دارد، خوش‌بین نباشید؟ از زمان آغاز به کار تقریباً هر سال ارزش بیشتری پیدا کرده است. این درباره تمام ارزهای دیجیتال اصلی (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و … ) صادق است. این دارایی قوی‌تر از آن چیزی است که مردم اعتبار می‌دهند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و … ) در حال حاضر به 1.85 تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین 41.7 درصد است.

مسلم است که هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: نوامبر 11, 2023