مهم نیست که شما تاجر باشید یا دانشجو، کارگر یا کارمند، حتما بارها و بارها کلمه استراتژی  را شنیده اید. اما در بحث تجارت و سرمایه گذاری در هر زمینه ای  حتی ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …)، استراتژی نقش پررنگ تری دارد. زیرا پول شما در خطر است و تصمیم اشتباه مساوی با ضرر است.

اصطلاح Strategies از کلمه Strategos گرفته شده است که به نظارت و رهبری در جنگ های یونان باستانی اشاره دارد. پس جای تعجب نیست که این اصطلاح با تجارت، سرمایه گذاری و برنامه ریزی ابداع شده است. چون هر کدام از اینها مثل میدان جنگ است! شما باید بدانید که در میان کار و اطلاعات زیاد چه کاری انجام دهید و چگونه با خیال راحت به آنجا برسید. ترسیم برنامه برای رسیدن به هدف، استراتژی است که دنبال می کنیم.

استراتژی ها همیشه پیچیده و عجیب نیستند، گاهی اوقات می توان با چند مرحله ساده و میانبرهایی که هیچکس انتظارش را ندارد به نتایجی دست یافت. برای بیرون آوردن گلیم از آب نیازی به آموزش ندارید. کافی است اصول کار را بدانید و به تدریج آنها را ارتقا دهید.

4 استراتژی ساده برای سرمایه گذاری؛ چیزهایی که می دانیم و فراموش می کنیم

اگر سرتان خیلی شلوغ است؛ پس چرا استراتژی های سرمایه گذاری خود را اولویت بندی نمی کنید؟

زمان در بازار ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) مهم است. یا یاد می گیرید سریع تصمیم بگیرید و عمل کنید یا عقب خواهید ماند. بازار ارزهای دیجیتال شبیه هیچ بازار دیگری نیست که تا به حال دیده اید. اتفاقات خیلی سریع در این بازار در حال رخ دادن است.

برای درک این موضوع به چند نمونه اشاره می کنیم:

امروز یک پروژه به شدت در حال افزایش است و فردا که از خواب بیدار می شوید می بینید که به صفر رسیده است.

توییت ایلان ماسک در مورد پذیرش بیت کوین در تسلا. کمی بعد می بینم که مادربزرگم از من می پرسد چگونه بیت کوین بخرم؟ ایلان دوباره توییت می کند و می گوید بیت کوین [از نظر زیست محیطی] برای محیط زیست مضر است. مادربزرگ من تسلیم می شود و هر چه دارد را می فروشد!

چین برای هزارمین بار ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …)را ممنوع کرد. مردم دارایی های خود را با هیجان و ترس می فروشند. سپس مشخص می شود که این خبر جعلی بوده و مردم دوباره شروع به خرید می کنند.

نهنگ ها و موسساتی مانند جی پی مورگان یا گلدمن ساکس بازار را دستکاری می کنند. قیمت ها پمپاژ و دامپینگ می شوند.

بنابراین اگر می خواهید در این بازار فعالیت کنید باید کاملا مجهز باشید. گویی سوار بر قایق وسط اقیانوس هستید و شب و روز طوفانی در اطرافتان جریان دارد. شما نمی توانید یک جا بنشینید، زمان زیادی برای فکر کردن ندارید. پس باید تصمیم بگیرید و سریع عمل کنید.

1. سال 2009 را فراموش کنید و ادامه دهید

من دوستی دارم که علاقه زیادی به اخبار فناوری دارد. در سال 2013، او مرا با دنیای بیت کوین آشنا کرد. از آن به بعد هر بار که او را می بینم به من می گوید:

بیت کوین در حال حاضر بسیار گران است. الان برای ورود به بازار خیلی دیر است.

همان داستان قدیمی و کلاسیک «هر روز اخبار را دنبال کنید، هرگز خرید نکنید». برای دوست من صادق است.

بسیاری از مردم این روزها واقعاً شیفته فناوری های بلاک چین و ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) هستند. اما اگر گوشه ای بنشینید و مدام شکایت کنید که چرا 10 سال پیش ارز دیجیتال نخریدید، مسلما فرصت را از دست خواهید داد!

یک ضرب المثل چینی می گوید:

بهترین زمان برای کاشت درخت 20 سال پیش بود. بهترین زمان بعدی همین الان است.

در بازار تحقیق کنید، پروژه های خوب را پیدا کنید. برای رسیدن برنامه ریزی کنید و به دلتان شک نکنید.

2. خرید و فروش همزمان

به عنوان یک معامله گر یا سرمایه گذار، احتمالاً قوانینی برای خرید دارید. مثلا ممکن است 10 تا 20 درصد از حقوق ماهانه خود را صرف ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …)کنید.

زمانی که ارز به قیمت هدف X رسید، آن را بخرید.

استراتژی های میانگین گیری یا خرید یک پله را بر روی یک ارز خاص به صورت ماهانه و هفتگی اجرا کنید.

این استراتژی ها بسیار خوب هستند و توصیه می شود. با این حال، اگر فقط به خرید فکر می کنید و ایده های روشنی در مورد استراتژی های خروج ندارید، این پازل کامل نیست.

احتمالاً شنیده اید که بسیاری از افراد توصیه می کنند که بیت کوین بخرید و هرگز آن را نفروشید. بسیاری از ما معتقدیم که بیت کوین طلای آینده است. ما آن را بیشتر به عنوان یک دارایی ارزشمند می بینیم و امیدواریم بتوانیم در دوران بازنشستگی روی آن حساب کنیم. بنابراین ما هودی بیت کوین هستیم.

این استراتژی ممکن است برای بیت کوین کار کند. اما برای بسیاری از توکن ها ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، تتر، اتریوم و …)، این یک استراتژی عاقلانه نیست.

100 ارز برتر از سال 2013 تا 2015 و حتی 2021 را بررسی کنید. چند نام را می شناسید؟ چند درصد از آن ارزها ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) هنوز معتبر هستند؟ 80 تا 90 درصد این پروژه ها تخریب، کاهش قیمت و یا به حاشیه رانده شده اند.

برای آلتکوین ها (از جمله اتریوم) باید حد ضرر تعیین کنید. زمانی که قیمت ها از حد تعیین شده فراتر رفت، بهتر است همه ارزهایتان را نقد کنید. حتی اگر یک معامله گر روزانه نیستید، این هشدارها و اقدامات خودکار به شما کمک می کند تا با خیال راحت سرمایه گذاری کنید.

اگر سکه های شما افزایش شدید قیمت را تجربه کردند، به دنبال سود باشید. به عنوان مثال، فرض کنید شما امروز هزار دلار دوج کوین می خرید. بعد از 3 ماه، ایلان ماسک در مورد این کوین توییت می کند. به لطف توییت ایلان ماسک، شما اکنون 3000 دلار دارید. در این مرحله، بهتر است 1500 دلار از دارایی های خود را نقد کنید. به این ترتیب، سرمایه‌گذاری اولیه خود را افزایش داده‌اید، مقداری پول به دست آورده‌اید و می‌توانید عضوی از جامعه Dodge Quinn باقی بمانید (اگر این مهم است).

3. روی زمین خرید کنید

بیایید واقع بین باشیم؛ خرید ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) زمانی که بازار در حال سقوط یا روند نزولی است بسیار پرخطر است. با این حال، اغلب، خرید در این شرایط به سودآورترین سرمایه گذاری تبدیل می شود.

اگر به نمودار تاریخی بیت کوین نگاه کنید، می بینید که در طول عمر این ارز دیجیتال، قیمت آن بین 20 تا 70 درصد 6 یا 7 بار کاهش یافته است. در سال 2021، ترس و عدم اطمینان را با توییت های ایلان ماسک و اخبار چینی تجربه کردیم. در سال 2020، شیوع ویروس کرونا نیز باعث ترس و بی اعتمادی سرمایه گذاران شد. این روند ممکن است به همین ترتیب ادامه یابد.

آنچه ما از تغییرات قیمت در گذشته آموخته ایم این است که ارزهای قدرتمندی مانند بیت کوین همیشه راه خود را به بالاترین سطح تاریخی (و فراتر از آن) پیدا می کنند. این به این معنی است که وقتی بازار بین 60 تا 70 درصد سقوط می کند، شانس خرید این ارزها را با تخفیف دارید.

در برخی از این افت قیمت ها زمان نامحدودی برای تصمیم گیری ندارید و این وضعیت تنها چند روز طول می کشد. این یک توصیه مالی نیست. اما دفعه بعد که این اتفاق افتاد بهتر است حواستان باشد!

4- لطفا حریص باشید; اما نه برای شش سکه

اگر به YouTube بروید و در کادر جستجو تایپ کنید:

بهترین ارزهای دیجیتال با پتانسیل بازده 1000 درصدی در حال حاضر کدامند؟

سپس به طور تصادفی یکی از کانال هایی را باز کنید که در آن شخصی به شما توصیه می کند: عجله کنید و کوین DOGEMOONSWAPODOT را بخرید!

سپس شما هزار دلار در این سکه سرمایه گذاری می کنید. بقیه داستان تقریباً قطعی است. ببینید سرمایه اولیه شما کم کم دارد تمام می شود. خیلی طول می کشد تا پول شما به صفر برسد.

دنبال کردن کورکورانه مردم راه درستی نیست. این اشتباه است که متوجه شده اید اشتباه کرده اید یا سرمایه گذاری بدی انجام داده اید و همچنان اصرار دارید که همان مسیر را دنبال کنید. در چنین مواقعی هوشیار باشید!

آیا روی ارزهای دیجیتال بدی سرمایه گذاری کرده اید؟ مشکلی نیست. این چیزی است که برای همه ما اتفاق می افتد. موقعیت معاملاتی خود را با ضرر 20، 30 یا 40 درصدی ببندید. اگر درس های خود را به خوبی یاد بگیرید، همیشه شانس بیشتری برای کسب سود وجود خواهد داشت.

اگر در این زمینه تازه کار هستید، از قوی ترین و معتبرترین پروژه ها مانند بیت کوین و اتریوم استفاده کنید. همانطور که پیش می روید، دانش خود را در مورد پروژه های دیگر افزایش دهید و سبد خود را متنوع کنید(پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …).

نتایجی که اظهار شده

بیت کوین در سال های اخیر به طور متوسط ​​200 درصد افزایش یافته است. هر روز اخبار جدیدی در مورد سکه هایی با بازدهی 10 یا 100 برابری می شنویم. مردم یک شبه ثروتمند می شوند و یک شبه ورشکست می شوند.

اخبار و رویدادها نیز قیمت ها را تغییر می دهند. چین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، السالوادور، ایلان ماسک، کرونا و دیگران را به یاد بیاورید. حالا این را با بازار سهام سنتی مقایسه کنید. احتمالاً این سطح از تنش و بی ثباتی را در آن نمی بینید.

با نگاهی به تاریخ، مشخص می شود که می توانید 10 تا 15 درصد بازدهی سالانه در این بازار داشته باشید. یک قمار ایمن و در عین حال خسته کننده. بازار ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) به سرعت در حال حرکت است. اگر می خواهید در این بازی بازیکن خوبی باشید باید سریع حرکت کنید.

آنچه مسلم است هر یک از ما در زندگی و معاملات خود از بسیاری از این مسائل استفاده کرده ایم و احتمالاً هزاران بار به دلیل توجه نکردن به آنها آسیب دیده ایم. باید در نظر داشته باشیم که رسیدن به موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال مستلزم افزایش دانش، درس گرفتن از اشتباهات، بازنگری مجدد برنامه ها و پیروی از این اصول ساده است.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: ژانویه 4, 2022