ارزهای رمزنگاری شده (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) دیگر همه گیر شده اند و همه درباره آنها شنیده اند. درباره نوسانات قیمت و افزایش ارزش آنها تقریباً در هر گوشه جهان اخبار منتشر می شود.

نظرات در مورد سرمایه گذاری در این حوزه متفاوت است. بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دهند که پول‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین هرگز به طور کامل به جریان اصلی تبدیل نمی‌شوند. قیمت آن‌ها بسیار بالاست و ارزش آن کاهش می‌یابد. برخی دیگر دیدگاه مثبت تری دارند و ادعا می کنند که ارزهای رمزنگاری شده آینده دارند، افرادی که اکنون آنها را می خرند، می توانند ثروتمند شوند و در نتیجه باید در لیست خرید ما قرار بگیرند.

صرف نظر از اینکه در کدام سمت حصار هستید، مفهوم ارزهای رمزپایه که هدایای خوبی می‌سازند را نمی‌توان کاملاً نادیده گرفت. مطمئنا، ممکن است ارزش آنها به سرعت کاهش یابد. با این حال، اکثر مردم موافق هستند که ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) هیجان انگیز و در حال رشد هستند.

تعداد فزاینده ای از شرکت های تجارت الکترونیک اکنون دارایی های دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می پذیرند، به این معنی که می توان از آنها برای خرید و پرداخت صورتحساب استفاده کرد. این احتمال را اضافه کنید که آنها می توانند در عرض چند سال ارزش بسیار بیشتری داشته باشند. پس شما یک هدیه بالقوه همه کاره خواهید داشت.

کدام ارز دیجیتال می تواند هدیه خوبی باشد؟

طبق گزارش‌ها در حال حاضر بیش از 6000 ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) در بازار وجود دارد که انتخاب یکی را سخت‌تر از همیشه می‌کند.

مگر اینکه شما یا شخصی که به او هدیه می دهید چیز خاصی در ذهن داشته باشید، ممکن است بهترین کار این باشد که به یکی از گزینه های اصلی و شناخته شده تر مانند بیت کوین، اتریوم یا ریپل بسنده کنید. در سال‌های اخیر هجوم ورودی‌های جدید و ارزان‌تری وجود داشته است، اما باید دید که آیا همان سطح محبوبیت و قدرت ماندگاری سکه‌های معتبرتر را به دست خواهند آورد یا خیر.

 یک بیت کوین، در زمان نگارش این مقاله (21 اکتبر 2021)، نزدیک به 58000 دلار ارزش داشت که احتمالاً فراتر از توان مالی اکثر مردم است. لازم نیست یک بیت کوین کامل بخرید. بلکه میتوانید بخش هایی از سکه را خریداری کنید.

به عنوان یک سرمایه گذاری، ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) ریسک بالایی دارند و بسیار مهم است که گزینه های خود را قبل از خرید بررسی کنید. سکه هایی که بیشتر شما را مجذوب خود می کند را بررسی کنید، سپس چشم اندازهای آینده آنها را بسنجید و تعیین کنید که آیا آینده خوبی دارند یا خیر. از آنجایی که این یک هدیه است، عاقلانه است که در نظر بگیرید که گیرنده چه چیزی می خواهد.

 ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری پایداری نیستند. قیمت ها می توانند از یک روز به روز دیگر به شدت تغییر کنند، به این معنی که حفظ خونسردی و اجتناب از خرید و فروش عجولانه بسیار ضروری است.

چگونه ارزهای رمزنگاری شده را هدیه کنیم

به لطف محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) و تا حدی به دلیل ماهیت سوداگرانه آنها، اکنون خرید ارزهای دیجیتال بسیار آسانتر است. در اینجا برخی از روش‌های متداول اعطای این دارایی‌های دیجیتال آورده شده است.

کارت هدیه

چندین وب سایت گیفت کارت ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، خرید دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) را می فروشند. یکی را پیدا کنید که قابل اعتماد به نظر برسد، ترجیحاً پیشنهادات خوبی داشته باشد و آنچه را که می خواهید ارائه دهد، سپس مبلغی را که می خواهید هدیه دهید انتخاب کنید و برای آن بپردازید.

پس از پرداخت، کارت هدیه ای به ارزش رقمی که واریز کرده اید برای شما ارسال می شود. مشابه نحوه عملکرد کارت های هدیه بانکی، گیرنده می تواند با مراجعه به همان وب سایت و وارد کردن جزئیات نمایش داده شده روی کارت، هدیه را بازخرید کند.

مبادلات رمزنگاری

گزینه دیگر هدیه دادن ارز دیجیتال از طریق صرافی است. اگر خودتان یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال نیستید، ابتدا باید یک صرافی را انتخاب کنید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و در مورد روش پرداخت تصمیم بگیرید. هنگامی که در حال اجرا هستید، ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) خریداری شده به راحتی به آدرس کیف پول شما ارسال می شوند.

ذخیره ارزهای رمزنگاری شده

پس از خرید هدیه، باید جایی امن برای نگهداری آن پیدا کنید. این گزینه وجود دارد که آن را روی پلتفرمی که خریداری کرده اید نگه دارید، اگرچه به طور کلی توصیه می شود ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) خود را به صورت آفلاین به جایی منتقل کنید که به راحتی قابل هک و سرقت نباشد.

کیف پول کاغذی

ارزان ترین روش برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین، از طریق کیف پول کاغذی است. یک کیف پول کاغذی با مراجعه به یک وب سایت تخصصی ایجاد می شود که کلیدها و کدهای QR مربوطه را به صورت تصادفی تولید می کند و اساساً منجر به یک کاغذ چاپی می شود که حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) خریداری شده و تسهیل تراکنش ها است.

هنگامی که یک کیف پول کاغذی ایجاد کردید و آن را چاپ کردید، باید مطمئن شوید که گم نشود یا آسیب نبیند. اگر این اتفاق بیفتد، دریافت کننده دیگر نمی تواند به ارزهای مجازی ارسال شده به آدرس دسترسی داشته باشد. همچنین مهم است که آن را در مکانی امن نگه دارید – اگر کسی آن را پیدا کند، می تواند به دارایی های دیجیتال دسترسی پیدا کند و آنها را بدزدد.

کیف پول سخت افزاری

راه حل امن تر ذخیره سازی، کیف پول سخت افزاری است. کیف پول‌های رمزنگاری سخت‌افزاری اساساً یک دستگاه درایو USB هستند. آنها کوچک، ضد آب، ضد ویروس هستند و از نظر بسیاری در صنعت به عنوان بهترین مکان و ایمن در نظر گرفته می شوند.

این کیف پول‌ها آفلاین هستند. به همین دلیل هک کردن آن‌ها سخت‌تر از رایانه یا گوشی‌های هوشمند است و می‌توان آن‌ها را نسبتاً آسان خریداری کرد، با قیمت‌های مختلف بسته به ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند.

سکه های فیزیکی

اگر می‌خواهید هدیه کمی شیک‌تر باشد، می‌توانید سکه‌های فیزیکی بخرید. نگاه کردن به این سکه ها بسیار چشمگیر است و می توان از آنها برای ذخیره ارز دیجیتال (خرید پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) استفاده کرد.

هر کدام شامل یک آدرس منحصر به فرد و یک کلید خصوصی قابل بازخرید است که در زیر هولوگرام قرار دارد. این سکه‌ها جدا از اینکه به عنوان یک وسیله ذخیره‌سازی مفید عمل می‌کنند، به کلکسیون نیز تبدیل شده‌اند، به این معنی که احتمال افزایش ارزش آنها وجود دارد.

هدایای ارزهای دیجیتال چگونه شامل مالیات می شوند؟

دادن ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) به عزیزان معمولاً یک رویداد مشمول مالیاتی نیست. مگر اینکه انتقال بیش از کمک هزینه مالیات هدیه باشد، سرویس درآمد داخلی (IRS) فقط زمانی هشدار داده می شود که دارایی در نهایت توسط گیرنده فروخته شود و سود سرمایه یا ضرر سرمایه محقق شود.

اگر گیرنده هدیه را ظرف یک سال با سود بفروشد، سود سرمایه کوتاه مدتی به دست آورده است که به عنوان درآمد عادی مشمول مالیات می شود. پس از آن تاریخ، به سود بلندمدت تبدیل می شود که با نرخ سود سرمایه پایین تری مشمول مالیات می شود.

اندازه سود با توجه به میزان پرداختی توسط شما، اهدا کننده تعیین می شود. به عبارت دیگر، اگر یک سکه به قیمت 100 دلار خریداری شود و سپس 5 سال بعد به قیمت 500 دلار فروخته شود، دریافت کننده هدایا مشمول مالیات 400 دلاری خواهد شد.

 مطمئن شوید که مبلغی را که برای هدیه پرداخت کرده اید و همچنین ارزش آن هنگام انتقال آن را یادداشت کرده اید. بدون این اطلاعات، گیرنده باید هزینه های 0 دلاری را تشخیص دهد و هزینه های مالیاتی خود را افزایش دهد.

ضررها، که می توانند به عنوان کسر در اظهارنامه مالیاتی سرمایه گذار استفاده شوند، کمی متفاوت عمل می کنند. زیان سرمایه تنها در صورتی ثبت می‌شود که دارایی به قیمتی کمتر از آنچه در ابتدا خریداری شده و ارزش بازار منصفانه آن در زمان اهدا فروخته شود. اگر ضرری به این بزرگی رخ دهد، IRS مقدار کمتری از این دو مقدار را در نظر می گیرد.

سوالات متداول

آیا می توانم ارز دیجیتال هدیه کنم؟

بله. می‌توانید از یک صرافی از معدود خرده‌فروش‌های آنلاین، یک کارت هدیه ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) خریداری کنید یا از مسیر سنتی‌تر استفاده کنید، ارز دیجیتال را در یک صرافی ثبت‌شده خریداری کنید و سپس آن را به آدرس کیف پول ذینفع ارسال کنید.

چگونه ارز دیجیتال را برای شخصی ارسال می کنید؟

اغلب، ارسال ارزهای دیجیتال به سادگی ورود به حسابی است که در آن نگهداری می کنید و سپس مبلغ انتخابی خود را به آدرس کیف پول گیرنده ارسال می کنید – رشته ای طولانی از کاراکترها، شبیه به شماره حساب بانکی. خوشبختانه، کدهای QR می‌توانند استرس وارد کردن این کاراکترها را از بین ببرند – که اگر اشتباه تایپ شوند، می‌توانند به معنای ارسال پول به

شخص اشتباه باشد.

چگونه یک کیف پول ارز دیجیتال هدیه کنم؟

اگر شخصی که به او ارز دیجیتال هدیه می‌دهید در حال حاضر روی سکه‌های مجازی سرمایه‌گذاری نکرده است، به احتمال زیاد کیف پولی برای نگهداری ارزهای دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) نخواهد داشت. ممکن است رمزارزها را در پلتفرمی که خریداری می‌کنید ذخیره کنید، اگرچه معمولاً توصیه می‌شود آنها را در یک مکان آفلاین امن‌تر نگهداری کنید که کمتر مستعد هک شدن باشد.

یکی از بهترین گزینه ها خرید کیف پول سخت افزاری است. چون به راحتی در دسترس هستند، کوچک، ضد آب و ضد ویروس هستند و به طور گسترده ای به عنوان امن ترین راه برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته می شوند.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: مارس 29, 2024