بیت کوین بهتر است یا اتریوم

اگر در دنیای ارز دیجیتال دستی داشته باشید می دانید که درحال حاضر پادشاه این عرصه بیت کوین است که اولین ارز دیجیتال در جهان است. بیت کوین طرفداران زیادی دارد و در سال های اخیر توانسته است طرفداران بسیاری پیدا کند. 
اتریوم نیز همان طور که می دانید از ارزهای پرطرفدار قرار دارد و بعد از بیت کوین در رده دوم قرار دارد. هر کدام از این ارز ها ویژگی های منحصر بفرد و مزایای خاص خود را دارند. در این مقاله به تفاوت ها و شبا هت های بیت کوین و اتریوم و عوامل موثر بر قیمت آنها می پردازیم. 
همچنین برای خرید بیت کوین و خرید اتریوم با بهترین قیمت کافی است در سایت دیجی دلار ثبت نام کنید.

بیت کوین

بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال حاصل تلاش هایی در مسیر دستیابی به ارز مجازی است. این ارز دیجیتال تمام تصورها درباره ارز و پول را تغییر داد. بیت کوین به یک دارایی ارزشمند تبدیل شده و در میان کاربران دارای جایگاه مناسبی است. حتی عده ای بر این باورند که تا مدت ها هیچ رمز ارزی نمی تواند جای بیت کوین را بگیرد.
بیت کوین به دلیل غیر متمرکز بودن به هیچ شخص یا نهادی وابسته نیست. بعلاوه این امکان وجود دارد که در چند ثانیه مبلغ قابل توجهی را با هزینه ای کم انتقال دهید.

 بیت کوین بهتر است یا اتریوم

اتریوم

اتریوم طی سال های اخیر توانسته است راه خود را در میان بیش از 2000 ارز دیجیتال پیدا کند.درحالی که اکثر رمزارز ها رو به نابودی رفتند اتریوم توانست خود را بالا بکشد و بعد از بیت کوین در جایگاه دوم قرار بگیرد. 
اتریوم یک بلاک چین غیر متمرکز دارد و در مبادلات و انتقال وجه قابل استفاده است. اگرچه اتر
مهمترین تفاوت این است که اتریوم فقط یک ایوم همچون بیت کوین در رده اول قرار نگرفته است ولی قابلیت های آن موجب شده است که بسیاری به آن روی بیاورند.
در اتریوم امکان ایجاد قراردادهای هوشمند وجود دارد که می توانند به هوشمند سازی هر چه بیشتر ارتباطات و دستگاه ها کمک کنند. مثلا این امکان وجود دارد که در سال های آینده با استفاده از قرارداد های هوشمند شاهد خودرو های بدون راننده در سطح شهر باشیم.

 شباهت های بیت کوین و اتریوم

بیت کوین و اتریوم هر دو از ارزهای دیجیتال بسیار موفق بر پایه بلاک چین هستند. به همین دلیل شباهت های بسیاری بین این دو وجود دارد همچون:
•    هر دو از بلاک چین استفاده می کنند
•    هر دو دارای الگوریتم مشخص هستند
•    هر دو قابل استخراج هستند 
•    هر دو در صرافی های معتبر استفاده می شوند
•    هر دو به عنوان شیوه پرداخت دیجیتال قابل استفاده هستند
•    هر دو امکان انجام تراکنش های مالی ناشناس و غیرقابل ردگیری را فراهم می کنند. 

 بیت کوین بهتر است یا اتریوم

تفاوت های بیت کوین و اتریوم 

گرچه بیت کوین و اتریوم هر دو ارز دیجیتال هستند و بسیار شبیه هم هستند ولی تفاوت هایی هم دارند که عبارتند از:
•    بیت کوین برای تسهیل انتقال وجه و شکستن مرز ها شکل گرفت ولی اتریوم یک دستاورد دنیای دیجیتال است و برای طراحی اپلیکیشن های غیرمتمرکز به کار برده می شود.
•    اتریوم محدودیت استخراج ندارد ولی میزان بیت کوین محدود است و فقط 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج است.
•    در حال حاضر در یک ساعت 75 بیت کوین قابل استخراج است ولی 720 اتریوم می توان در یک ساعت استخراج می شود.
•    بیت کوین خیلی گران تر از اتریوم است و هیچ ارز دیجیتالی به ارزش و قیمت بیت کوین نرسیده است.
•    بیت کوین هارد فورک های زیادی داشته است ولی اتریوم هارد فورک کمتری دارد.
•    کارکرد بلاکچین در بیت کوین برای ردگیری تراکنش ها است ولی اتریوم از بلاک چین برای توسعه شبکه خود استفاده می کند.
•    اتریوم بسیار دقیق و هوشمند عمل می کند؛ در حالی که بیت کوین به خوبی اتریوم نیست و در برنامه ها و مجموعه های متمرکز کمبود قابل توجهی دارد.
•    اتریوم نسبتا به بیت کوین سکه های بسیار بیشتری را در دسترس دارد. اتریوم تنها ارز دیجیتالی بدون محدودیت در سقف تعداد سکه ها و منبع ذخیره آن ها محسوب می شود. 

  بیت کوین بهتر است یا اتریوم

بیت کوین بهتر است یا اتریوم

بیت کوین و اتریوم هر دو طی سال های اخیر ارزش بالایی پیدا کرده اند. وقتی بیت کوین را با اتریوم مقایسه می کنیم متوجه می شویم که درصد سود در بیت کوین کمتر است. بیت کوین قبل از اتریوم ساخته شده است و ارزش آن طی دو سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. ارزش اتریوم هم روز به روز در حال افزایش است. در حقیقت ارزش اتریوم طی یک سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
قیمت اتریوم با قیمت بیت کوین مرتبط است. آنها به صورت معکوس وابسته هم هستند. وقتی قیمت بیت کوین بالا می رود، اتریوم سقوط می کند. وقتی بیت کوین پایین می آید، اتریوم به طور خودکار بالا می رود. این مقادیر معمولا به هم وابسته هستند. از آنجا که بیت کوین پلتفرم اول است، نسبت به اتریوم ثبات بیشتری دارد. البته اتریوم بسیار جدید است و هنوز در تلاش است تا خود را تثبیت کند و همچون دیگر ارزهای رمزنگاری وابسته خرید و فروش سکه‌های بیت کوین است.
اگر چه بیت کوین و اتریوم تفاوت زیادی ندارند، ولی هر کدام از این ارزها ویژگی های خاص خود را دارا هستند. ولی با توجه به توضیحات گفته شده بهتر است یک ارز دیجیتالی ارشد را در دنیای کریپتو انتخاب کنیم. خرید تتر و سایر ارز های دیجیتال بعد از ثبت نام قابل انجام است.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: دسامبر 4, 2023