احتمالاً با این جمله آشنا هستید: “ثروتمندان ثروتمندتر می شوند.” اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا؟

همیشه می خواستم بفهمم که چرا دستیابی به ثروت هنگفت برایم غیرممکن به نظر می رسد، بنابراین 36 سال را صرف مطالعه و مصاحبه با بیش از 13000 مولتی میلیونر و افراد طبقه متوسط ​​کردم.

من متوجه شدم که ابرثروتمندان مجموعه ای از عقاید، فلسفه ها و استراتژی های متفاوتی نسبت به کسانی که به عنوان «طبقه متوسط» معرفی می شوند، دارند. راز آنها برای ثروتمند شدن در مکانیک پول نبود. بلکه این ارزش ها و سطح تفکر آنها بود که آن را ایجاد می کرد.

به عبارت دیگر، برای اینکه یک فرد ثروتمند باشید، باید مانند یک فرد ثروتمند فکر کنید. وقتی یاد گرفتم این مفهوم را بپذیرم، پول شروع به جریان کرد. من کسب و کار خودم را شروع کردم و در نهایت تبدیل به یک میلیونر خودساخته شدم.

در اینجا به برخی از رایج ترین باورهای طبقه متوسط ​​اشاره که ممکن است شما را از پتانسیل ثروتمند شدن باز دارد:

1. “سخت کار کردن – حتی در شغلی که از آن متنفرم – من را ثروتمند می کند.”

اکثر مردم به مشاغلی که «قابل تحمل» می دانند متعهد می شوند – و سال ها به آن پایبند می مانند در حالی که همزمان نگران اخراج شدن یا رویای روزی هستند که بالاخره بازنشسته شوند. چرا؟ زیرا معتقدند این بهترین راه برای ثروتمند شدن است.

هاداس وایس، انسان شناس مؤسسه مطالعات پیشرفته مادرید، می گوید: «ایدئولوژی های طبقه متوسط ​​به طور جدایی ناپذیری با شایسته سالاری مرتبط به نظر می رسند. سخت کوشی ما را به جایی که هستیم می رساند. و سپس، جایی که هستیم باید محافظت شود تا اطمینان حاصل شود که ارزش ما باقی می ماند.»

از سوی دیگر، افراد فوق العاده ثروتمند به کار برای رسیدن به موفقیت اعتقاد دارند. هنگامی که شغلی را پیدا می کنند که دوستش دارند، قلب و روح خود را روی آن سرمایه گذاری می کنند – در واقع آنقدر که یکی از بهترین ها در رشته خود می شوند و با ثروت غیر معمول پاداش می گیرند.

طرز فکر خود را تغییر دهید: ممکن است کاری را که دوست دارید انجام دهید و با انجام آن فوق العاده ثروتمند شوید. فردی ثروتمند و موفق پیدا کنید که به شغل خود علاقه مند باشد. از او بپرسید که چگونه به آنجا رسیده است.

2. “شما نمی توانید بدون آموزش رسمی ثروتمند شوید.”

افراد طبقه متوسط ​​معتقدند که داشتن تحصیلات رسمی تعیین کننده ثروت آنهاست. اما اگر راز ثروتمند شدن نمرات عالی بود، هر فارغ التحصیل، یک مولتی میلیونر می شد در حالی که اینگونه نیست.

ثروتمندان انبوه می دانند که موفقیت مالی ارتباط چندانی با توانایی شما در حفظ اطلاعات کتاب های درسی ندارد. در عوض، آنها معتقدند که کسب دانش خاص در مورد چیزهایی مانند نحوه سرمایه گذاری یا شبکه با افراد قدرتمند تأثیر قوی تری بر ارزش خالص آنها دارد.

در واقع، برخی از میلیاردرهای برتر جهان تحصیلات آکادمی کمی دارند. مایکل دل، مدیر عامل شرکت Dell Technologies – طبق گفته فوربس، ثروتی حدود 32 میلیارد دلار دارد – در سال اول تحصیلی خود در دانشگاه تگزاس در آستین، زمانی که 19 ساله بود، ترک تحصیل کرد. و یکی از بنیانگذاران اپل، استیو جابز یک بار گفت که ترک تحصیل از کالج، یکی از بهترین تصمیماتی بوده که او گرفته است.

طرز فکر خود را تغییر دهید: آموزش آکادمی، موفقیت یا ثروت را تضمین نمی کند. به عنوان مثال، اگر عاشق فروش هستید، یک دوره آنلاین بگذرانید که مهارت های شما را در آن زمینه تقویت می کند. بیل گیتس بیشتر موفقیت خود را مرهون خواندن 50 کتاب در سال دانسته است. از یک متخصص پول بخواهید که در مورد سرمایه گذاری در سهام یا ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، خرید بیت کوین، تتر، اتریوم و …) به شما آموزش دهد.

3. “پولدار شدن به من بستگی ندارد.”

افراد معمولی بر این باورند که ثروتمند بودن امتیازی است که فقط به چند نفر “خوش شانس” اعطا می شود. افرادی که به عنوان طبقه متوسط ​​شناخته می شوند، شانس خوب خود را در این سرمایه گذاری ها دنبال می کنند. اگر این کار را نکنند، خود را به خاطر سرمایه گذاری ضعیف یا ناکافی سرزنش می کنند. “

در همین حال، ثروتمندان فوق العاده می دانند که در یک کشور سرمایه داری، اگر بخواهند ارزش هنگفتی برای دیگران ایجاد کنند، حق دارند ثروتمند باشند. آنها می پرسند: “اگر من با حل مشکلات به دیگران خدمت می کنم، چرا نباید در ازای آن ثروت کسب کنم؟” و از آنجایی که آنها این باور را دارند، رفتارشان آنها را به سمت تجلی رویاهایشان سوق می دهد.

طرز فکر خود را تغییر دهید: به جای تمرکز بر این که چگونه می توانید پول بیشتری در خواربار و قبوض در این ماه پس انداز کنید، ایده های جدیدی را مطرح کنید که پتانسیل رفع یک مشکل رایج را دارند.

4. “ثروت زیاد مردم را تغییر می دهد … به سمت بد شدن می برد.”

برخلاف تصور رایج، پول می تواند نیروی خوبی باشد. اکثریت طبقه متوسط ​​دارای مجموعه ای از باورها و فلسفه ها هستند که نشان می دهد موفقیت و پول مردم را به ستمگرانی حریص، فاسد و بی توجه تبدیل می کند.

اما قهرمانان ثروتمند می دانند که هر نوع قدرت، آزادی یا رهایی، خود واقعی یک فرد را آشکار می کند. برای مثال، اگر قبل از ثروتمند شدن یک کلاهبردار یا متقلب بودید، احتمالاً وقتی ثروتمند شوید، بدتر خواهید شد. اگر قبلاً صادق، متواضع و سخت کوش بودید، ممکن است با منابع مالی گسترده به فرد بهتری تبدیل شوید.

طرز فکر خود را تغییر دهید: اگر همیشه سعی می کنید فردی مهربان تر و بخشنده تر باشید، پول احتمالاً اخلاق و ویژگی های خوب شما را تقویت می کند.

5. “ایمن کردن آن با پول شما چیز خوبی است.”

افراد طبقه متوسط ​​تمایل دارند با طرز فکر کمبود کار کنند: آنها معتقدند که هرگز چیزی به اندازه کافی وجود نخواهد داشت. در نتیجه، آنها در امور مالی خود بسیار محافظه کار هستند. آنها می ترسند که اگر پول خود را از دست بدهند، نتوانند آن را برگردانند.

ثروتمندان با استفاده از پول خود برای به دست آوردن پول بیشتر – بدون تلاش اضافی – ثروتمندتر می شوند. آن ها ریسک های موجود در این استراتژی را بررسی می کنند، زیرا می دانند در حالی که سودها می توانند ناگهانی و سرسام آور باشند، ضررهایی نیز در این راه خواهند داشت.

مولتی میلیونرهای جهان دائماً در حال مطالعه سرمایه گذاری های خود هستند – چه خوب و چه بد. آن ها می دانند که هر چه با تجربه تر شوند، باهوش تر می شوند و جایگزینی پول از دست رفته در معاملات پرخطر برایشان آسان تر خواهد بود.

طرز فکر خود را تغییر دهید: با شرط بندی روی خود در انجام یک سرمایه گذاری، بازار سهام یا ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، خرید تتر، اتریوم و …) سرمایه گذاری یا مشارکت جدید، تحمل خود را برای ریسک کردن افزایش دهید. اگر یاد بگیرید به قضاوت خود اعتماد کنید، اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

5. “باید به فرزندانم یاد بدهم چگونه پول خود را پس انداز کنند.”

تمرکز صرف بر پس انداز پول، سقوط مخفی توده هاست. صرفه جویی بد نیست، بلکه سطح آگاهی که از آن سرچشمه می گیرد، آن را خطرناک می کند.

بر اساس نظرسنجی T. Rowe Price در سال 2018 که روی بیش از 1000 جوان (18 تا 24 ساله) انجام شد، 30٪ گفتند که تنها پس از 15 سالگی والدینشان در مورد پول به آنها آموزش دادند. و از آن گروه، 82 درصد گفتند که بیشتر در مورد چگونگی پس انداز و صرفه جویی یاد گرفته اند.

افراد فوق ثروتمند همیشه به دنبال راه هایی برای دو یا سه برابر کردن درآمد خود هستند تا بتوانند از “زندگی خوب” لذت ببرند. سپس، آنها باقی مانده پول خود را در مواردی مانند سهام، ارز دیجیتال (پرفکت مانی، خرید دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …)، اوراق قرضه و املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند.

افراد ثروتمندی که من با آنها مصاحبه کردم، پول را وسیله ای پویا برای مبادله کالاها و خدماتی می دانند که باید در گردش و رشد باشد – و آنها این دیدگاه را با آموزش سرمایه گذاری سکه هایشان به فرزندانشان منتقل می کنند.

طرز فکر خود را تغییر دهید: پس انداز مهم است. اما با تأکید بر اهمیت دانستن چگونگی رشد پول خود، برای فرزندان خود الگو باشید. به آنها نشان دهید که سرمایه گذاری می تواند سرگرم کننده باشد، و اینکه بد نیست درآمد خود را صرف چیزهایی کنند که آنها را خوشحال می کند. شما فقط یک بار زندگی می کنید، درست است؟

6. “پول باعث استرس و احساسات افراد می شود.”

اکثر مردم هرگز ثروت هنگفتی جمع نمی کنند زیرا پول را از چشم احساسات منفی می بینند. زمانی که یک فرد معمولی بالغ می شود، شست وشوی مغزی آن ها به این باور رسیده است که صرفا صحبت کردن در مورد مسائل مالی منجر به استرس و اضطراب می شود – بنابراین سعی می کنند تا حد امکان از این موضوع اجتناب کنند.

با این حال، ثروتمندترین افراد، پول را برای آنچه که هست و برای آنچه که نیست – از چشم منطق می بینند. برای آنها، پول به سادگی ابزاری است که گزینه ها و فرصت ها را ارائه می دهد. وقتی نوبت به استراتژی کسب درآمد بیشتر می رسد، احساسات خود را کنار می گذارند و اجازه می دهند عقل راهنمای آنها باشد.

همانطور که نویسنده ایرلندی جاناتان سویفت یک بار گفت: “یک مرد عاقل باید پول در سر داشته باشد نه در قلبش.”

طرز فکر خود را تغییر دهید: از منطق خود برای تعیین استراتژی مالی و از احساسات خود برای ایجاد انگیزه برای پایبندی به آن استفاده کنید.

7. “راحت بودن خیلی مهم است.”

پس از چندین دهه جستجو در نظرسنجی ها، متن مصاحبه ها و مطالعات، دریافتم که بیش از هر چیز دیگری، آسایش جسمی، روانی و عاطفی هدف اصلی طبقه متوسط ​​است.

اما افراد موفق می آموزند که ثروتمند شدن آسان نیست و نیاز به راحتی می تواند ویرانگر باشد. آنها یاد می گیرند در حالی که در وضعیت عدم اطمینان مداوم کار می کنند راحت باشند.

در همین حال، توده ها تمام تلاش خود را می کنند تا از انجام کارهایی که دوست ندارند اجتناب کنند، که در مراحل اولیه ساختن ثروت، بیشترین فرصت ها در آن نهفته است. اما افراد ثروتمند خوش بین و جسور هستند.

طرز فکر خود را تغییر دهید: دستیابی به اهداف بزرگ با پیاده روی در پارک به دست نمی آید. کسانی که جلو می روند پاداش می گیرند.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: دسامبر 18, 2021