بانک مرکزی چین، PBoC (People’s Bank of China) اعلام نموده است که در المپیک زمستانه 2022 پکن از ارز دیجیتال استفاده خواهد نمود. البته هنوز خبرگزاری رسمی چین، از استخراج یوآن دیجیتال خبر نداده است. انتظار می رود تا نیمه سال 2021 یوآن دیجیتال به میدان اقتصاد دیجیتال بیاید. اما تا همین حد، امتیاز بالائی به نفع پول دیجیتال است. بانک مرکزی اپلیکیشن آزمایشی در این مورد را در دنیای مجازی وارد نمود. چین، ابر قدرت اقتصادی شماره دو دنیا، در حال عبور از یک مرحله بینابینی بسیار مهم است. او اولین کشوری خواهد بود که رسما، از ارز دیجیتال استفاده خواهد کرد. تا به حال کشور چین توانسته استقلال خود نسبت به دلار را حفظ نماید و ارزش اقتصادی اش را بالاتر ببرد. حال خبر رسیده که پروسه جدیدی در راه است. پروسه ای که او را بسیار جلو می اندازد: استفاده از رمز ارزها در المپیک زمستانه 2022 پکن.

یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی چین را اعلام نمود که در چهار شهر بزرگ چین: شیونگ ‌آن، چنگ دو، شنژن، سوژو بر روی رمز ارزها بخصوص یوآن دیجیتال در حال تحقیق و بررسی هستند. کوین تلگراف نیز در حال بررسی در شهرهای خلیج هنگ کنگ، پکن، تیانجین و هبی است. مسلما نتایج آن، در نیمه اول سال 2021 منتشر خواهد شد و به جهانیان اعلام خواهند کرد که نتیجه تحقیقات شان چه بوده است. البته آن چه به نظر می رسد این است که این تحقیقات قبلا و کاملا سرّی انجام شده و در بین دولتمردان، تایید شده هست. و اکنون مرحله ای است که برای اعلام به دنیا در حال طی شدن و ظاهرا صوری است. مسلما داستان ارز دیجیتال همچنان رو به صعود است و در المپیک 2022 استفاده می گردد.

یکی از ارگان های دولتی، لینک توکاکی را معرفی نموده که مردم دنیا به آن مراجعه کنند و کارت هدیه از آن خریداری کنند. لازم به ذکر است توکاکی کاملا با ارز دیجیتال کار می کند. این هم دلیل مبرهنی بر این موضوع است.

در واقع ارز دیجیتال، به کرونا مدیون است چون پیشرفت زود هنگام را برای او پیش آورده است. انتظار می رفت در آینده، رمز ارزها جلوتر از پول فیات حرکت نمایند اما کرونا این را خیلی جلو انداخت. کرونا، این ویروس مهلک، نقش مثبتی برای ارز دیجیتال داشته است. تا حدی که در المپیک 2022 چین، قرار است رسما از آن استفاده گردد.

نکته ای که در اینجا مورد توجه قرار می گیرد، رابطه امریکا و چین می باشد. اینطور به نظر می رسد چین در حال هدف قرار دادن دلار امریکا است. در واقع با این کار می خواهد سلطه گری دلار را فرو ریزد! چین از یوآن دیجیتال خود با نام DCEP یاد کرده است. حدس نمی زنید رقیب جدیدی برای بیت کوین در حال بوجود آمدن هست. رقیبی که پله های ترقی را به سرعت طی خواهد نمود و در راس قرار خواهد گرفت.

چینی ها در رابطه با مقدمات المپیک 2022 دائما اعلام می کنند که معاملات با ارزهای فیات چند روز طول می کشد تا پول ها جا به جا گردد و این را دلیل مبرهنی می دانند که این گذار را انتخاب نموده اند.

C:\Users\Dn Nastara Mehran\Desktop\بیت کوین\انتشار_یوان_دیجیتالی_برای_المپیک_زمستانی_پکن.jpg

نکته دیگر این است که رابطه امریکا و چین چندان جالب به نظر نمی رسد. در حالی که تا بحال چین از طرف امریکا تحریم نشده و امریکا او را تهدید اقتصادی ننموه است. ولی این انتظار می رود که روابط تیره و تیره تر گردد. لذا چینی ها این تهدید را حس نموده اند و در پی چاره اندیشیدن هستند. چاره ای متهورانه که امریکا را با دلارش پس بزند و در راس قرار گیرد.

اینطور به نظر می آید چین در حال استخراج اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی است. از یک منبع مطلع در چین نقل شده که آزمایشات رمز ارز در بانک مرکزی چین ارائه‌ نیمی از کمک هزینه‌ حمل و نقل کارمندان دولت را شامل می گردد. براساس گزارش منتشر شده توسط نشریه‌ وال استریت ژورنال، چین از کارمندان دولت خواسته است تا کیف‌پول دیجیتالی را بر روی تلفن‌ های همراه خود دانلود نمایند. مدیریت کمپانی سینو گلوبال کاپیتال، تصاویر کیف‌پول ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را منتشر کرده است. او از اولین افرادی بوده است که توضیحاتی در مورد اپلیکیشن بانک مرکزی داد.

رئیس بانک مرکزی چین به تازگی اعلام کرده است که رمز ارز چین، یوآن دیجیتال،هدف منفی ندارد و تعادل اقتصادی دنیا را بر هم نخواهد زد و خیال این را ندارند که جانشینی برای پول فیات بیابند. در واقع چینی ها می خواهند اعلام کنند نمی خواهند با امریکا دربیافتند و قصد بدی ندارند. اما مسلما این تصمیم چینی ها، آیتم هایی را جابجا خواهد نمود. با محاسبات ساده پیش بینی می شود هر گونه تغییر در این سیستم مخصوصا توسط یک ابر قدرت شماره 2 دنیا بقیه ارزهای دیجیتال و غیر دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

شاید چینی ها می خواهند سیاست مدارانه و محافظه کارانه عمل نمایند، اما واضح است که تعادل به هم خواهد خورد و منتظر انقلاب آنچنانی در نیمه دوم 2021 و سال 2022 باید باشیم.

سایت دیجی دلار امکان خرید فروش انواع ارزهای دیجیتال را به قیمت مناسب برای کاربران فراهم کرده است. خرید اتریوم ، خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت بعد از ثبت نام در پنل دیجی دلار امکان پذیر است.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 2, 2021