استراتژی سرمایه گذاری شما مانند برنامه بازی شما برای ساختن پورتفولیو است. اما بسیار مهم است که یکی را پیدا کنید که برای اهداف و موقعیت شما در زندگی مناسب است. یک جوان 25 ساله باید استراتژی متفاوتی نسبت به یک فرد 65 ساله داشته باشد.

ما معمولاً زمان مناسبی را صرف برنامه ریزی برای روز کاری، تعطیلات و خرید ماشین می کنیم، اما اغلب مهم ترین برنامه را فراموش می کنیم: ترسیم استراتژی سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای پیر شدن و بازنشستگی.

سرمایه گذاری پول خود بدون استراتژی سرمایه گذاری مانند این است که یک تیم فوتبال بدون پلن وارد یک بازی شود. اگرچه آنها مورد نیاز نیستند، اما به طور قابل توجهی شانس شما را برای برنده شدن افزایش می دهند. ایجاد یک استراتژی سرمایه گذاری باید مرحله دوم شما پس از یادگیری برخی از اصول سرمایه گذاری در بازار سهام یا ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) باشد.

اهمیت تعریف استراتژی سرمایه گذاری

اکثر برنامه ریزان مالی توافق دارند که مراحل زیر برای داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری موفق ضروری است:

  • پرداخت نرخ های بهره بالا بابت وام ها و سایر بدهی ها را متوقف کنید.
  • سعی کنید 10 درصد از درآمد خود را پس انداز کنید
  • حداقل 3 ماه از هزینه های خود را به صورت نقدی پس انداز کنید
  • هر ماه یک میزان ثابت در بورس سرمایه گذاری کنید
  • برای سرمایه گذاری در سهام یا ارز دیجیتال (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …)  حداقل به مدت 5 سال برنامه ریزی کنید

در چه بازاری سرمایه گذاری کنید؟

داشتن یک استراتژی سرمایه گذاری مانند داشتن یک کتابچه دستورالعمل است که شما را در فرآیند سرمایه گذاری راهنمایی می کند. این به شما کمک می‌کند بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های بالقوه که ممکن است در اضافه کاری ضعیف عمل کنند یا برای اهداف سرمایه‌گذاری که به دنبال دستیابی به آن هستید مناسب نیستند را کنار بگذارید.

هنگام ایجاد یک استراتژی سرمایه گذاری، مهم است بفهمید که به دنبال چه چیزی هستید. بیان اینکه شما به سادگی می خواهید پول در بیاورید یا ثروتمند شوید مفید نیست. هدف بهتر این است که بگوییم: «من می‌خواهم در 10 سال آینده به میانگین سالانه 8 درصد بازدهی سرمایه‌گذاری خود برسم که برای خرید خانه دوم استفاده می‌شود». هرچه هدف مشخص تر باشد، بهتر است. و به همین جا ختم نمی شود. یک استراتژی سرمایه گذاری بدون درک درست از آن بی فایده است. استراتژی های مختلفی وجود دارد که برای اهداف مختلف سرمایه گذاری اعمال می شود، نکته کلیدی جفت کردن استراتژی مناسب با هدف مناسب است.

هنگامی که با اصطلاحات بازار سهام یا ارز دیجیتال (پرفکت مانی، خرید دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) آشنا شدید، آماده برداشتن گام بعدی هستید.

انواع استراتژی های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ارزشی

انواع مختلفی از سرمایه گذاری وجود دارد، اما محبوب ترین استراتژی، به ویژه برای مبتدیان، سرمایه گذاری ارزشی است. یک استراتژی سرمایه گذاری که توسط وارن بافت محبوبیت پیدا کرده است، اصل سرمایه گذاری ارزشی ساده است: خرید سهامی ارزان تر از آنچه باید باشد بر اساس پتانسیل درآمد بلندمدت آنها. یافتن سهام یا ارز دیجیتالی (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) که قیمت کمتری دارند، مستلزم تحقیقات زیادی در مورد اصول بنیادی شرکت‌های اساسی است. و هنگامی که آنها را پیدا کردید، ممکن است چند ماه یا چند سال طول بکشد تا قیمت آنها افزایش یابد. این تکنیک خرید و نگهداری به یک سرمایه‌گذار صبور نیاز دارد که می‌خواهد پول خود را برای چند سال سرمایه‌گذاری کند، به همین دلیل است که یکی از بهترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای مبتدیان است. در حالی که بازار سهام در 100 سال گذشته حدود 8 درصد در سال بازدهی داشته است، افراد کمی همچون وارن بافت هستند که انتخاب های سهام آنها به طور قابل توجهی به عنوان استراتژی های سرمایه گذاری بلندمدت بهتر عمل کرده است.

سرمایه گذاری درآمد

یک راه عالی برای ایجاد ثروت در طول زمان، سرمایه گذاری درآمد شامل خرید اوراق بهادار یا ارز دیجیتالی (خرید پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) است که در یک برنامه ثابت عموماً بازدهی را پرداخت می کنند.

سرمایه گذاری رشد

یک استراتژی سرمایه گذاری که بر افزایش سرمایه تمرکز دارد. سرمایه‌گذاران رشد به دنبال شرکت‌هایی هستند که نشانه‌هایی از رشد بالاتر از میانگین را از طریق درآمدها و سود نشان می‌دهند، حتی اگر قیمت سهم از نظر معیارهایی مانند نسبت قیمت به درآمد یا نسبت قیمت به دفتر گران به نظر برسد. کاری که وارن بافت برای سرمایه گذاری ارزشی انجام داد، پیتر لینچ برای سرمایه گذاری رشد انجام داد. سرمایه‌گذاری رشد شامل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک‌تر است که پتانسیل بالایی برای رشد، بلو چیپ و بازارهای نوظهور دارند.

سرمایه گذاری با سرمایه کوچک

یک استراتژی سرمایه گذاری مناسب برای کسانی که به دنبال ریسک کمی بیشتر در پرتفوی خود هستند. همانطور که از نام آن پیداست، سرمایه گذاری با سرمایه کوچک شامل خرید سهام شرکت های کوچک یا ارز دیجیتالی (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، اتریوم و …) با ارزش بازار کمتر (معمولاً بین 300 میلیون تا 2 میلیارد دلار) است. سهام‌های بزرگ اغلب قیمت‌های متورمی دارند زیرا همه به آن‌ها توجه می‌کنند. سرمایه گذاری با سرمایه کوچک فقط باید توسط سرمایه گذاران با تجربه تر استفاده شود زیرا نوسانات بیشتری دارند و بنابراین معامله آنها دشوار است.

سرمایه گذاری اجتماعی مسئولیت پذیر

مجموعه‌ای از شرکت‌های دوستدار محیط‌زیست و اجتماعی که در کنار سایر انواع اوراق بهادار و ارز دیجیتالی (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، خرید تتر، اتریوم و …) در یک محیط بازار معمولی رقابتی باقی می‌مانند. در دنیای مدرن امروزی، سرمایه‌گذاران و عموم مردم از شرکت‌ها انتظار دارند که وجدان اجتماعی خود را حفظ کنند و آن‌ها پول خود را در جایی می‌گذارند که منافع جانبی قابل توجهی برای همه به همراه دارد.

چگونه استراتژی سرمایه گذاری مناسب را انتخاب کنید

تنظیم استراتژی سرمایه گذاری مانند خرید یک ماشین جدید است، قبل از اینکه به مدل های مختلف نگاه کنید، باید بفهمید که چه سبکی برای شما مناسب تر است. و درست مانند خودروها، انواع سرمایه گذاری برای ایجاد استراتژی سرمایه گذاری وجود دارد. هنگام انتخاب استراتژی سرمایه گذاری مناسب، ابتدا سوالاتی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

  • افق سرمایه گذاری شما چیست؟
  • به دنبال چه بازدهی هستید؟
  • چه میزان ریسک را می توانید تحمل کنید؟
  • وجوه این سرمایه گذاری برای چه منظوری مصرف می شود؟

تعیین تفکیک شما بین پول نقد، اوراق بهادار با درآمد ثابت، سهام و ارز دیجیتالی (پرفکت مانی، دوج کوین، بیت کوین، تتر، خرید اتریوم و …) شروع خوبی برای ایجاد استراتژی سرمایه گذاری شماست. تفکیک تخصیص دارایی شما در نهایت به میزان تحمل ریسک شما بستگی دارد. یک سرمایه گذار محافظه کار ممکن است ترجیح دهد 80 درصد از پرتفوی خود را در درآمد ثابت و 20 درصد را در سهام نگه دارد. برعکس برای یک سرمایه گذار تهاجمی صادق است، در حالی که یک سرمایه گذار متعادل از تقسیم 50-50 پیروی می کند.

از نظر استراتژی های سرمایه گذاری خاص در تخصیص دارایی خود، اگر شما یک سرمایه گذار با ریسک بالا با افق سرمایه گذاری طولانی هستید، ممکن است بخواهید سرمایه گذاری با سقف کوچک و رشد را در پرتفوی خود بگنجانید. اگر تحمل ریسک متوسط ​​و افق سرمایه گذاری کوتاه تری دارید، ممکن است برای سرمایه گذاری با ارزش و درآمد مناسب تر باشید. اگر تحمل ریسک پایین و افق سرمایه گذاری کوتاهی دارید، ممکن است بخواهید فقط بر روی سرمایه گذاری درآمد تمرکز کنید. برای کسانی که به دنبال شرکت هایی هستند که هدفشان آسیب رساندن نیست، می توانید دارایی های مسئولیت پذیر اجتماعی را با سهولت نسبی به مجموعه خود اضافه کنید. همچنین مهم است که با استراتژی سرمایه گذاری که راحت تر هستید، سازگار شوید. شخصی که در انتخاب سهام رشد مهارت دارد، ممکن است این استراتژی را در اولویت کار خود قرار دهد.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: دسامبر 14, 2021