نکات خرید بیت کوین

خرید بیت کوین

در مقاله "بیت کوین چیست" به طور مفصل درباره ماهیت بیت کوین صحبت کردیم. گفتیم که بیت کوین با نماد اختصاری BTC اولین پول دیجیتال غیر متمرکز است و به هیچ عنوان تحت نظارت یا پیگیری هیچ نهاد خاص یا بانکی نیست. 
ویژگی خاص و منحصر به فرد این پول ها در این است که همه افراد حاضر در شبکه باید آن معامله را تایید کنند. همچنین توضیح دادیم که پرداخت های بیت کوین غیرقابل برگشت هستند. 
در این مقاله قصد داریم تمام نکات مربوط به خرید بیت کوین را صفر تا صد برایتان تشریح کنیم. 

راه های خرید بیت کوین

برای خرید و تهیه بیت کوین راه های متفاوتی وجود دارد که عبارتند از:
•    ارائه کالا یا خدمات یعنی کالا و خدمات بفروشید و پول آن را به صورت بیت کوین دریافت کنید.
•    خرید از صرافی های بیت کوین مثل سایت بایننس
•    مبادله بیت کوین با فردی دیگر مثل پرداخت دلار اسکناس
•    به دست آوردن بیت کوین از راه استخراج یا ماینینگ
•    استفاده از خدمات صرافی هایی  مثل دیجی دلار که ریال دریافت می کنند و در مقابل بیت کوین ارائه می نمایند.
 

راه های خرید بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین درسایت

مراحل مورد نیاز برای خرید و فروش بیت کوین عبارتند از:
1.    ایجاد حساب کاربری با اطلاعات معتبر
2.     تکمیل فرآیند احراز هویت
3.    شارژ حساب به واحد ریال یا یکی از انواع ارز دیجیتال
4.     ثبت سفارش خرید یا فروش و مبادله بیت کوین 
5.     ثبت درخواست برای برداشت پول به صورت ریالی یا ارز دیجتال بیت کوین
قدم بعدی پس از ایجاد حساب کاربری و احراز هویت، شارژ حساب به منظور خرید بیت کوین است که به دو طریق قابل انجام است:
1.    اتصال به درگاه پرداخت امن که مشابه با دیگر انواع خرید‌های اینترنتی است
2.    واریز بانکی و شارژ حساب به صورت مستقیم و ارائه فیش واریزی به کارشناسان 

بهترین روش خرید بیت‌کوین چیست؟

انتخاب روش خرید بیت کوین کاملا سلیقه‌ای است و هر فرد بسته به شرایط خود و اولویت هایش راهی برای خرید بیت کوین انتخاب می‌کند. در ایران به طور کلی بیشتر افراد از سایت ‌های ایرانی برای خرید بیت‌کوین استفاده می کنند. اگر بخواهیم بهترین روش خرید بیت کوین را به شما توصیه کنیم باید بگوییم سایت دیجی دلار می تواند بهترین و ایمن ترین راه باشد. 
 

بهترین روش خرید بیت‌کوین

خرید بیت‌کوین بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

کسانی هستند که بدون احراز هویت اقدام به خرید و فروش بیت کوین می کنند مثلا در شبکه‌های اجتماعی ولی باید آگاه باشید که خرید بیت کوین بدون احراز هویت ریسک‌ بالایی دارد و بسیار خطرناک است چون احتمال کلاهبردار یا مجرم بودن فرد مورد نظر وجود دارد.

برای خرید بیت کوین پول زیادی مورد نیاز است؟

یک بیت کوین به واحد های کوچکتری تبدیل می شود. مثلاً شما می‌توانید 0.1 یا 0.01 از یک بیت‌کوین را بخرید. پس شما به هر مقدار که پول دارید می‌توانید بیت‌کوین بخرید، مثلا 1 میلیون یا 10 میلیون تومان.. 
اگر قیمت 1 بیت‌کوین 100 میلیون تومان باشد، برای خرید 0.01 بیت‌کوین شما کافیست فقط 1 میلیون تومان داشته باشید. حتی می توانید با مبلغ کمتر هم بیت کوین بخرید. حداقل مبلغی که می توانید با آن بیت کوین بخرید به طرف معامله شما بستگی دارد. 
برخی از سایت ‌ها و صرافی‌ ها امکان دارد مبلغی را به‌ عنوان حداقل مشخص کنند اما به طور کلی می توان با هر مبلغی که پاسخگوی کارمزد های شبکه بیت‌کوین و صرافی باشد، بیت‌کوین خرید.

خرید بیت‌کوین قانونی است؟

خرید بیت‌کوین به خودیِ خود هیچ ‌گونه منع قانونی ندارد، مگر اینکه با بیت‌کوین‌های خریداری‌شده جرمی انجام شود مثلا کلاهبرداری، پولشویی و تأمین مالی تروریست
 

بیت کوین را کجا و  چگونه محافظت کنیم؟

اگر در دنیای ارز دیجیتال مرتکب یک اشتباه کوچک شوید امکان دارد کل دارایی‌تان را از دست دهید. هر اقدام شما باید با آگاهی کامل انجام شود. سالانه هکر ها بیت کوین‌ های زیادی را سرقت می‌ کنند. محافظت از بیت کوین با کیف پولی مطمئن امکان پذیر است. اما باید مواردی را رعایت کنید تا از دسترس هکرها در امان باشید.
ی    از کیف پول‌هایی استفاده کنید که کلیدهای خصوصی یا Seed به شما می‌دهند. تعدادی از کیف پول‌های تحت وب این ویژگی را ندارند و شما را در معرض خطر هکر ها قرار می دهند. 
•    حتما از کیف پول خود پشتیبان بگیرید. Seed یا همان عبارت بازیابی را در جای امنی یادداشت کنید. اگر پشتیبان بگیرید و کیف پول به هر دلیلی از روی دستگاه شما پاک شود، به راحتی می‌توانید دوباره کیف پول خود را نصب کنید و با وارد کردن عبارات بازیابی یا کلید خصوصی، به ارزهای دیجیتال‌ تان دسترسی داشته باشید.
•    اگر پین‌کد یا رمز برای کیف پول ‌تان تعریف کنید، در صورت گم کردن آن مجبور خواهید بود از کیف پول دیگری استفاده کنید و ممکن است نتوانید به دارایی‌تان دسترسی پیدا کنید.
•    کیف پول‌ سخت‌افزاری نیز وجود دارد که امنیت بسیار بالاتری دارند.

کلام آخر

در این مقاله به نکات مربوط به خرید بیت کوین پرداختیم. گفتیم که نگهداری ایمن بیت کوین بسیار حائز اهمیت است. تعداد شرکت هایی که بیت کوین را می پذیرند روز به روز در سراسر جهان رو به افزایش است. بنابراین می توان از بیت کوین در ازای خدمات یا کالا استفاده کرد یا روی آن سرمایه گذاری کرد.
به منظور ایجاد یک سرمایه‌گذاری موفق و خرید بیت کوین، توصیه می‌کنیم که همواره به چرخه‌ های بازار توجه داشته باشید و هرگز بیش از توان مالی خود سرمایه گذاری نکنید.
برای خرید و فروش بیت کوین یا معاوضه آن با ارزهای دیجیتال دیگر شما می توانید از مشاوره رایگان تیم کارشناسان دیجی دلار استفاده کنید و در صورت تمایل کارتان را به متخصصان این گروه بسپارید. دیجی دلار تمام تقاضای شما را در اسرع وقت و در محیطی کاملا  ایمن انجام می دهد.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: نوامبر 11, 2023