رایج ‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال-قسمت اول

وقتی وارد بازار ازهای دیجیتال می شوید اصطلاحاتی می شنوید که احتمالا برایتان جدید و ناآشنا است. بازار ارزهای دیجیتال زبان مخصوص به خود را دارد و اگر می خواهید در این بازار به عنوان تریدر یا معامله گر فعالیت کنید باید با اصطلاحات آن آشنا شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال آشنا شویم.

رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

All-Time High (ATH)  

این اصطلاح زمانی استفاده می شود که یک ارز دیجیتال، رکورد جدید در بالاترین قیمت  ثبت کند.

All-Time Low (ATL) 

این اصطلاح زمانی استفاده می شود که یک ارز دیجیتال به پایین‌ترین قیمت تاریخ خود برسد.

Bag holder  

این اصطلاح برای تریدر ها یا معامله گرانی استفاده می‌شود که در نگهداری یک ارز دیجیتال در حال سقوط به صورت غیر منطقی پافشاری می‌کنند.

BEAR/BEARISH 

این اصطلاح به معنی بازار خرس است و برای بازارهای در حال سقوط و کاهش ارزش یک دارایی استفاده می‌شود. به تریدری که فکر می‌کند بازار روند سقوطی خواهند داشت Bearish می گویند.

BEAR Trend

زمانی که پیش بینی می‌شود یک ارز دیجیتال بازار خرسی بلند مدتی را در پیش خواهد داشت، از این اصطلاح استفاده می‌کنند.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Bear Trap

معمولاً بازارهای مالی قبل از شروع رشد خود، یک سقوط کوچک را تجربه می‌کنند. به این سیگنال‌های اشتباهی که نشان دهنده سقوط یک بازار هستند Bear Trap می گویند. 

Bull/Bullish

بازار گاوی اصطلاحی است که برای بازارهای در حال صعود و افزایش ارزش یک دارایی استفاده می‌شود. به تریدری که فکر می‌کند بازار روند صعودی خواهد داشت Bullish می گویند

Bull Trap

به سیگنالی که نشان دهنده رشد قیمت است در زمانی که قرار است قیمت‌ها سقوط کند سیگنال Bull Trap می گویند. این سیگنال معمولاً زمانی دیده می‌شود که قیمت یک ارز دیجیتال در تلاش برای عبور از سقف مقاومتی است ولی موفق نمی‌شود.

Bull Trend

زمانی که پیش بینی می‌شود یک ارز دیجیتال بازار گاوی بلند مدتی را در پیش خواهد داشت، از این اصطلاح استفاده می‌کنند.

Buy the Dips

خرید از کف به معنای خرید از پایین‌ترین قیمت بعد از یک بازار نزولی است. زمانی که بقیه در ترس قرار دارند و درحال فروش هستند شما باید شجاع باشید و در پایین‌ترین قیمت خرید کنید، به این ترتیب بعد از برگشت بازار بیشترین سود نصیب شما خواهد شد.

FOMO

یک نوع محرک روانی در بازار است ک ه در مردم این را ایجاد می کند که از سود بردن عقب نمانند و منجر به سرمایه گذاری افراد می‌شود. 

FUD

FUD  وضعیت مخالف FOMO است و زمانی رخ می‌دهد که افراد به صورت غیر منطقی نگران از دست رفتن سرمایه گذاری خود هستند. در بازار ارزهای دیجیتال، به فروش‌های غیر قابل توضیح و بدون دلیلی که تحت تأثیر جو روانی منفی قرار دارد FUD می گویند.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

HODL یا HOLD

این اصطلاح زمانی استفاده می شود که تریدر هایی که به آینده یک ارز دیجیتال امیدوار هستند به جای فروش، آن را نگه می دارند. .

To The Moon

این اصطلاح معمولاً زمانی استفاده می‌شود که قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا کرده باشد. skyrocketing نیز اصطلاح دیگری است که به همین معنا استفاده می شود. برای مثال گفته می‌شود قیمت استلار به ماه رسید.

Transaction fee

مبلغی که ارسال کننده تعیین می‌کند و ماینر ها برای تأیید تراکنش دریافت می‌کنند. ماینر ها معمولاً ابتدا تراکنش‌هایی با کارمزد بیشتر را تأیید می‌کنند بنابراین اگر سرعت تراکنش برای شما مهم است معمولاً باید هزینه بیشتری بپردازید. 

Swing Trading

این اصطلاح همان نوسان گیری است. هدف تریدر در نوسانگیری، خرید یک ارز در پایین‌ترین قیمت و فروش آن در بالاترین قیمت است. اینکار می‌تواند بسته به میزان نوسان به صورت روزانه یا چند روز یکبار انجام شود. نوسان گیری همیشه سود آور نیست و می‌تواند یک استراتژی پر هزینه باشد.

Whale

وال‌ها بزرگترین بازیگران بازارترید ارز دیجیتال هستند. آن‌ها سرمایه گذارانی هستند که حجم زیادی از ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند. به همین دلیل رفتار آن‌ها بر بازار ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد و می‌توانند باعث ایجاد صف‌های خرید یا فروش شوند. انتخاب نام وال برای آن‌ها به چند دلیل است. وال‌ها می‌توانند خرسی یا گاوی باشند. وال‌های خرسی در پی کاهش قیمت‌ها و وال‌های گاوی در پی افزایش قیمت‌ها هستند.

All-or-None (AON) Order

 یعنی تا زمانی که به تعدادی که می‌خواهید ارز ارائه نشود خرید نمی‌کنید. مثلاً اگر 100 کوین می‌خواهید حاضر نیستید 50 کوین بخرید و 50 کوین را در زمان دیگر یا از جای دیگری تهیه کنید.

Arbitrage

آربیتراژ یک استراتژی جذاب به معنای کسب سود از اختلاف قیمت در دو یا چند بازار است. این استراتژی خصوصاً در زمانی که قیمت یک رمز ارز در دو صرافی یا دو بازار مختلف دارای تفاوت قیمت است می‌تواند بسیار سودآور و کارآمد باشد.

ASK

این اصطلاح به معنای تمایل برای فروش با قیمت معین است.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

ASK Price

این اصطلاح در واقع پایین‌ترین قیمتی است که برای فروش یک دارایی پیشنهاد می‌شود.

Bid/Bid price

یعنی بالاترین قیمت پیشنهادی که یک نفر حاضر است برای خرید یک دارایی یا ارز دیجیتال بپردازد.

Bid-Ask Spread

Bid قیمت پیشنهادی خریداران است و Ask قیمت پیشنهادی فروشندگان است، معمولاً ASK همیشه بیشتر از BID است. به اختلاف بین این دو قیمت Bid-Ask Spread می گویند. اندازه گیری این اختلاف قیمت در تعیین میزان سود سرمایه گذاری نقش دارد.

BLACK SWAN

هرگاه اتفاقی بسیار نادر و مهم در بازار رخ دهد که کسی انتظار وقوع آن را ندارد، از این اصطلاح استفاده می شود. این اصطلاح به غیر قابل پیش بینی بودن بازار اشاره دارد.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 2, 2021