رایج ‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال-قسمت دوم

Breaking

شکسته شدن قیمت یکی دیگر از اصطلاحات ترید ارز دیجیتال است که معمولاً زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال در حال کاهش سریع است استفاده می‌شود.

Buy Wall/Sell Wall

Buy Wall یا صف خرید یعنی تعداد زیادی خریدار منتظر عرضه سهام یا یک ارز دیجیتال و به معنای پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه است. این وضعیت ممکن  است در خرید بیت کوین ، خرید اتریوم و سایر رمزارزها نیز پیش آید. Sell Wall یا صف فروش به معنای بیشتر شدن عرضه نسبت به تقاضا است.

Confluence

این اصطلاح نشان دهنده ریسک پایین سرمایه گذاری در آینده است و زمانی رخ می‌دهد که چندین اندیکاتور یک نتیجه را در آینده پیش بینی کنند.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Cryptocurrency Calculator / Converter

این اصطلاح یعنی ماشین حساب ارزهای دیجیتال که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در لحظه قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را نسبت به هم و نسبت به ارزهای رایج فیات بسنجید. 

Daily Trading Limit

یعنی محدودیت و سقفی که بعضی از صرافی‌ها برای میزان معامله روزانه توسط یک تریدر تعیین می‌کنند.

Flipping

استراتژی فلیپینگ نوعی از سرمایه گذاری در سهام‌ها یا توکن های عرضه اولیه است. در این استراتژی توکن ها را قبل از اینکه وارد لیست صرافی‌ها شوند خریداری می‌کنند تا بعد از عرضه و افزایش قیمت، سود قابل توجهی به دست آورند.

Fundamental Analysis

یعنی تحلیل بنیادی که در سعی می‌شود تا ارزش ذاتی یک دارایی را با تحلیل اسناد، اخبار، اطلاعات و هر سندی که مرتبط به آن دارایی باشد تعیین کرد. در بازار ارزهای دیجیتال، معمولاً برای تعیین ارزش یک رمز ارز در طولانی مدت از این تحلیل استفاده می‌کنند.

Going Long

به معنای خرید یک ارز به امید افزایش قیمت در بازار است. در واقع شما انتظار دارید که قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد. این اصطلاح به این معنی نیست که قرار است مدت طولانی منتظر بمانید. برای مثال Go Long برای یک تریدر روزانه ممکن است به معنای فروش ارز دیجیتال در بالاترین قیمت تنها یک ساعت بعد از خرید باشد.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Going Short

در مقابل اصطلاح Going Long، اصطلاح Going Short وجود دارد. یعنی انتظار دارید قیمت کاهش پیدا کند به همین دلیل اقدام به فروش ارز دیجیتال خود می‌کنید.

Gorilla Trades

یعنی قصد انجام معاملاتی با حجم بالا در بازار را دارید اما نمی‌خواهید باعث تغییر جهت بازار شوید. در این روش معامله گران حجم زیادی از معاملات را به بخش‌های کوچکتر تقسیم می‌کنند تا در لابه لای سایر معاملات به چشم نیاید. این استراتژی شباهت زیادی به Iceberg Order دارد.

ICO

زمانی که پروژه بلاکچین یا ارز دیجیتال جدیدی در حال راه اندازی است و White Paper آن منتشر می‌شود از Initial coin offering یا IOC برای جذب سرمایه و تأمین بودجه استفاده می‌شود. در این زمان مقداری سکه یا توکن به عنوان عرضه اولیه منتشر می‌شود که هدف آن تنها جذب سرمایه گذار و پیدا کردن افراد علاقه مند به پروژه، برای تأمین بودجه استارتاپ های ارزهای دیجیتال است.

Liquidity

معیاری است که نشان می‌دهد تبدیل یک دارایی دیجیتال به پول نقد بدون از دست دادن سود، چقدر است. هر چه این معیار بیشتر باشد، میزان نقدشوندگی آن ارز دیجیتال هم بیشتر است.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Market Cap

میزان پول‌های فیات (دلار، پوند، یورو، تومان و ..)  سرمایه گذاری شده در یک ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.

OTC

هر معامله‌ای که از طریق صرافی‌ها انجام نگیرید، یک معامله بدون نسخه یا Over The Counter است.

Pre-sale

یعنی پیش فروش‌ که معمولاً به صورت خصوصی و  قبل از ICO یا عرضه اولیه عمومی ارزهای دیجیتال انجام می‌گیرند.

Pump & Dump

اصطلاحی برای توصیف وضعیتی که قیمت یک ارز دیجیتال بر اساس اخبار غلط بالا می‌رود و سپس کاهش پیدا می‌کند. به پمپ کردن اخبار غلط که باعث افزایش قیمت می‌شود Pump و به تخلیه بازار با استفاده از اخبار منفی Dump می گویند.

Rally

یعنی رقابت شدید برای خرید سریع ارز دیجیتالی که پیش بینی می‌شود قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

Resistance

یعنی مقاومت. به سقف قیمتی یک ارز دیجیتال که پیش بینی می‌شود احتمال عبور از آن کم باشد مقاومت می گویند. زمانی که قیمت از مقاومت عبور کند، سقف مقاومت جدیدی در سطح بالاتر ایجاد می‌شود.

Return on Investment (ROI)

این اصطلاح به معنی بازگشت سرمایه است که معمولاً با درصد نشان می‌دهند و نمایانگر میزان سودده بودن یک سرمایه گذاری است.

 رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Risk On, Risk Off (RoRo)

RoRo یکی از استراتژی‌های پرکاربرد درترید ارز دیجیتال است. طبق این استراتژی هرگاه بازار دارای ریسک بالایی است، شما روی گزینه‌های کم ریسک تر سرمایه گذاری می‌کنید. به محض اینکه ریسک بازار کاهش پیدا کرد، شما ریسک سرمایه گذاری خود را بالا می‌برید و به سراغ سایر ارزهای دیجیتال می‌روید.

Shilling

استراتژی شیلینگ مانند استراتژی پامپ و دامپ است و به وضعیتی اشاره دارد که افراد سودجو با ارائه اخبار دروغ سعی در بزرگنمایی و جلب سرمایه برای یک ارز دیجیتال دارند.

Slippage

به وضعیتی اشاره می‌کند که قیمت ارز دیجیتال در هنگام معامله کمتر از قیمت مورد انتظار تریدر باشد. این اصطلاح‌ ترید ارز دیجیتال، نشان دهنده ضرر کردن تریدر است.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 2, 2021