استخراج اتریوم

اگر بخواهیم رمز ارزهای دیجیتال محبوب را لیست کنیم قطعا اتریوم در کنار بیت کوین یکی از محبوب ترین رمز ارزهای دیجیتال خواهد بود که با استقبال روز افزونی روبرو است. قیمت پایین اتریوم نسبت به بیت کوین باعث شده افراد و شرکت های زیادی به سمت ماینینگ یا استخراج اتریوم روی آورند. لذا به منظورآشنایی بیشتر علاقه مندان به استخراج اتریوم با زیر ساخت های مورد نیاز آن لازم دانستیم طی مقاله ای به تشریح زیر ساخت های سخت افزاری مورد نیاز بپردازیم.

استخراج اتریوم

زیر ساخت های سخت افزاری ماینینگ یا استخراج اتریوم

با گذر زمان و توسعه شبکه بلاک چین و افزایش مبادلات ارزهای دیجیتال به خصوص اتریوم زیر ساخت های سخت افزاری مورد نیاز ماینینگ یا استخراج اتریوم نیز دست خوش تغییرات بنیادی گردیده است. در گذشته به راحتی امکان ماینینگ به وسیله کامپیوتر های شخصی فراهم بود. ولی امروزه عملا به سود رسیدن از طریق ماینینگ به وسیله کامپیوترهای خانگی غیر ممکن است. امروزه سیستم های سخت افزاری که پایه پردازش آنها بر اساس کارت گرافیکی است جایگزین سیستم های قدیمی CPU  شده اند.
به سیستم هایی که امروزه بر اساس پردازش کارت های گرافیکی عمل می کنند "ریگ ماینینگ" می گویند. ریگ ماینینگ از اتصال موازی چندین کارت گرافیکی در یک کیس تشکیل شده است. این کیس از نظر عملکردی شبیه کیس های کامپیوتر خانگی است. این سیستم همانند یک کامپیوتر باید از اجزای مختلفی تشکیل شود که در زیر به تشریح هر یک از اجزا می پردازیم.

 زیر ساخت های سخت افزاری ماینینگ یا استخراج اتریوم

کارت های گرافیکی

کارت های گرافیکی اصلی ترین جز یک ریگ ماینینگ هستند. با توجه به این که در ماینینگ اتریوم پردازش از طریق کارت گرافیکی انجام می شود نبود کارت گرافیکی باعث عدم انجام ماینینگ می گردد. همچنین عدم استفاده از کارت گرافیک مناسب فرایند ماینینگ یا استخراج اتریوم را مختل خواهد کرد. به همین دلیل برای بهره وری بهتر توصیه می گردد از کارت های گرافیکی مناسب استخراج یا ماینینگ با حداقل قدرت هشِ36 Mh/s استفاده کنید. افزایش مقدار قدرت هش کارت گرافیکی باعث افزایش عملکرد و سرعت ریگ ماینینگ در حل معادلات می شود. علاوه بر آن  برای حصول نتیجه بهتر توصیه می شود از برندهای معتبری همچون AMD و Nvidia  جهت تهیه کارت های گرافیکی استفاده کنید.  
 

زیر ساخت های سخت افزاری ماینینگ یا استخراج اتریوم

شاسی ریگ

 شاسی ریگ به نوعی وظیفه کیس در سیستم های خانگی را برای یک ریگ ماینینگ بازی می کند و کلیه اجزای سیستم بر روی آن نصب می گردند.

منبع تغذیه یا POWER  

قدرت منبع تغذیه (POWER) مورد نیاز یک ریگ با تعداد و نوع کارت گرافیک های نصب شده بر روی آن رابطه مستقیم دارد. با افزایش تعداد کارت های گرافیکی و همچنین افزایش قدرت هش، میزان واتی که باید منبع تغذیه تامین کند افزایش می یابد. برای مثال برای یک ریگ با شش کارت گرافیک متعارف حدودا یک منبع تغذیه 1200W مورد نیاز است.

مادربورد

وظیفه مادر برد این است که ارتباط کلیه اجزای یک ریگ ماینینگ،کارت های گرافیکی، هارد، رم و غیره را با هم برقرار کند.

سی پی یو (CPU) 

یکی دیگر از اجزای مورد نیاز یک ریگ ماینینگ است.  CPU در یک سیستم ریگ ماینینگ فقط پردازش های مربوط به راه اندازی و پایداری سیستم عامل را انجام می دهد. همان گونه که اشاره شد CPU پردازش های مربوط به استخراج اتریوم را به عهده ندارد بنابراین ما در یک ریگ ماینینگ،  CPU با قدرت بالا نیاز نداریم.

 زیر ساخت های سخت افزاری ماینینگ یا استخراج اتریوم

هارد درایو SSD

یک سیستم ریگ ماینینگ علاوه بر موارد بالا به یک هارد درایو  SSD نیاز دارد که از آن برای نصب سیستم عامل و نرم افزار های مورد نیاز استفاده می گردد. با توجه به این که یک سیستم ریگ ماینینگ مصرف عمومی ندارد و صرفا برای استخراج اتریوم استفاده می شود به یک هارد درایو SSD با ضرفیت پایین نیاز دارد. یک هارد درایو SSD با ظرفیت 120 گیگابات مناسب خواهد بود.

رم (RAM) 

در فرایند استخراج اتریوم به وسیله یک سیستم ریگ مارنینگ همانند CPU به RAM قوی و گران قیمتی نیز نیاز نداریم. صرفا باید از یک رم که با  CPU  و مادربرد ما هم خوانی دارد استفاده شود.

فن ها و سیستم خنک کننده

 یکی از ساده ترین و در عین حال یکی از پر اهمیت ترین اجزای مورد نیاز یک ریگ ماینینگ، فن ها و سیستم خنک کننده است. با توجه به حجم پردازش و محاسبات و همچنین با در نظر گرفتن میزان برق مصرفی در یک ریگ ماینینگ، حرارت زیادی از این مجموعه متصاعد می شود. این گرمای تولید شده باید به وسیله یک مجموعه فن قوی تخلیه و سیستم خنک شود. افزایش شدید دما در این پردازنده ها نقش اساسی در ایجاد اختلال یا کاهش سرعت در فرایند ماینینگ ایفا می کند.

کلام آخر

در این مقاله به تفصیل به اجزای سخت افزاری لازم برای استخراج اتریوم پرداختیم. هر جز را در حد لازم توضیح دادیم. اگر تمام این اجزا به درستی انتخاب شوند و کنار یکدیگر قرار گیرند، عملیات استخراج می تواند به درستی انجام شود و برای ماینر سود ساز باشد. 
اتریوم بعد از بیت کوین معروف ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال دنیا است. تیم خبره و کارشناس ما در دیجی دلار آماده اند تا هر گونه سوال شما در زمینه خرید اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتالی را پاسخگو باشند. 

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: دسامبر 4, 2023