مونرو یک واحد پول رمزنگاری شده با کد منبع باز است که در سال 2014 با هدف تأکید بر حفظ حریم خصوصی کاربران و ارائه یک سیستم غیرمتمرکز توسعه یافت. این ارز دیجیتال بر خلاف بسیاری از رمزارزها که ممکن است از بیت کوین الهام گرفته باشند، بر پایه پلتفرم کریپتونوت ساخته شده است که با الگوریتم‌های متفاوتی کار می‌کند. مونرو تراکنش‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده که هویت طرفین و مبلغ مورد معامله کاملاً محفوظ می‌ماند، به این معنی که جزئیات تراکنش‌ها به صورت عمومی قابل مشاهده نیستند، بنابراین امنیت و حریم خصوصی را به سطح بالایی ارتقا می‌دهد.

این رمزارز به عنوان یک ارز محرمانه شناخته شده است که بیانگر سیستم نوآورانه و منحصربه‌فرد آن است. مونرو با استفاده از پروتکل کریپتونوت، برای هر آدرس دو کلید خصوصی و دو کلید عمومی را در نظر می‌گیرد، این رویکرد نوین در دنیای رمزارزها به کاربران امکان دسترسی و استفاده از سطح امنیتی بالاتری را می‌دهد.

فن آوری خلاقانه محرمانه سازی معاملات در مونرو به چه نحوی طراحی گردیده است؟

مونرو که ابتدا بیت مونرو بود توسط هفت نفر طراحی شد که پنج نفر آنها ترجیح داده اند هویت شان مخفی بماند. دو نفر دیگر ریکاردو اسپاگنی فرد اصلی و دیوید لیتاپای هستند. از همین جا به این پی می بریم که تفکر مخفی بودن هویت ها ریشه در تفکر سازندگان دارد. و آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. مسلما این تفکر در زندگی شان هم نقش بسته است که راجع به خلاقانه ترین اقدام کاری شان هم تصمیم گرفتند گمنام باقی بمانند. 
هدف از ساخت و طراحی مونرو این بود که با حفظ حریم خصوصی معاملات بین دو نفر سریع، ارزان و بدون واهمه صورت گیرد. فراهم نمودن محیط مجازی به این امنیت تا آن زمان بی سابقه بود. به خاطر همین موضوع سریعا مورد توجه قرار گرفت. 
نکته دیگر این است که مثلا در بیت کوین فقط یک مگا بایت اطلاعات می تواند یک بلاک قرار گیرد و این در حالی است که در هر ده دقیقه یک بلاک استخراج می گردد. وقتی شبکه شلوغ تر از ظرفیت می گردد مسلما عده ای باید پشت صف بمانند. و متاسفانه ماینر ها کاربر ها را تشویق به کارمزد بیشتر می نمایند. گاهی این دستمزد به بیش از 25 دلار هم رسیده است. 
اما در سیستم شبکه مونرو به هیچ وجه محدودیتی در سایز بلاک وجود ندارد. از این لحاظ هم باز خلاقیت و نوآوری به حساب می آمد. 
 
در ادامه این را هم بگوییم که پاداش و تاوان هم تعریف شده است. طراحان خلاق مونرو، برای صد بلاک آخری این را در نظر گرفته اند.در صورتی که بلوک جدید از صد بلوک آخر بیشتر باشد سود کمتری به آن تعلق می گیرد. با این وجود کاربران سعی کردند راه حل را پیدا کنند. آنها این بلاک ها را استخراج نمی کنند که سود کمتری به آنها می دهد. و متضرر هم نخواهند شد. 
نکته جالب دیگر این است که شرکت‌هایی مثل چین آنالسیز Chainalysis، سایفر تریس Ciphertrace  و کریستال بلاک چین Crystal Blockchain کار را برای صرافی ها و افراد تازه کار بسیار راحت تر کرده است. این شرکت ها کلیه امضاء های دیجیتال را جمع آوری می نماید. آنها را شناسایی می کند. سپس به دو  دسته تقسیم می کند: 
1.    دسته ایمن
2.    دسته غیرایمن
منظور از غیر ایمن، آن دسته از معاملاتی است که کاملا غیر قانونی انجام گردیده و این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می دهد. مسلما این نوع معاملات متضرر می گردند چرا که به نوعی پس زده خواهند شد. 
لازم به ذکر است تکنولوژی مونرو نسبت به این فن آوری کاملا مقاوم است و این شرکت ها نمی توانند به امضاء های دیجیتال کاربران مونرو دست پیدا نمایند. 

چشم انداز آتیه رمز ارز مونرو


بسیاری از کارشناسان و دست اندر کاران معتقدند در آینده بازار کسب و کار رمز ارز ها به دلیل غیر وابستگی به دولت ها بهتر و بهتر خواهد شد. مسلما در این میان رمز ارزهای خصوصی که طرفدار زیادی پیدا خواهد نمود. حتی این موضوع مورد توجه دزدان و خلافکاران و جنایتکاران قرار گرفته است. 
دو مساله در این جا مورد توجه قرار می گیرد:

مخفی ببودن هویت ها در این حد آیا همیشه سودمند است؟ 

آژانس های ملی شدیدا با این گمنام سازی مونرو برخورد کرده اند. و مشغول تدوین چارچوب برای آن هستند. البته هنوز هم با این وجود به نظر می رسد مونرو یکی از بهترین ها در این عرصه است. و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. 
در صورتی که تمایل دارید بر روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید لطفا در ابتدا با ما مشورت نمایید. تا اطلاعات به روز رسانی شده را در اختیارتان قرار دهیم. از اینکه با ما هستید متشکریم.

با ثبت نام در دیجی دلار امکان خرید بیت کوین ، خرید اتریوم و سایر رمزارزها را خواهید داشت. 

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: مارس 31, 2024