کازماس چیست؟ آیا اتم دنیای مجازی رمز ارز ها را می شناسید؟ هرگز نام آنها را شنیده بودید؟ در مورد آن ها در وب یا روزنامه خوانده اید؟ در صورتی که خیر، این مقاله را حتما مطالعه کنید. مطالب جالبی در مورد این کرپتو کارنسی آورده ایم. اگر بلی، اما مایل هستید در مورد رمز ارز کازماس بیشتر بدانید، پیپر رو به روی تان را دنبال کنید. طبق روال این سایت، سعی خواهد شد از صفر تا صد کازماس برای تان گفته شود. تا به همه سوالات تان پاسخ دهیم. اگر باز هم مطلب کافی نبود، لطفا به ما اطلاع دهید. با ما همراه باشید.

خالق رمز ارز کازماس:

28 آوریل سال 2019 میلادی بود که صرافی بایننس خبر داد که ارز دیجیتالی جدیدی را، به نام کازماس، وارد بازار مجازی رمز ارز ها نموده است. آقای کازماس، خالق ارز کازماس دلایل زیر را برشمرد تا هدف خود از خلق این ارز دیجیتال را بیان نماید:

  1. ایجاد اینترنت بلاک چین ها
  2. مقیاس پذیری
  3. قابلیت هم کاری بلاک چین ها با یکدیگر
  4. قابلیت استفاده
  5. حق مالکیت

قبل از کازماس، رمز ارز ها با یکدیگر نمی توانستند ارتباط برقرار نمایند. تعداد معاملات در واحد زمان کم بود و ساخت آنها با دشواری انجام می گردید.

شبکه کازماس (Cosmos Network) اینترنت بلاک چین ها:

کازماس در پروژه خود، همان طور که گفته شد، سعی کرد به طور خلاقانه ای دنیای بلاک چین را اصلاح نماید و در عین حال ارتقاء ببخشد. و نسبت به همتایان خود، بهترین را به دنیای مجازی هدیه داد. پیش از این گفته شد کازماس یک رمز ارز مستقل غیر متمرکز بر اساس بلاک چین است و ضمن آن می تواند مقایسه کردن را بهبود ببخشد و ارتباط رمز ارز ها را برقرار نماید. پلتفرم ارتباط بین بلاک چین ها باعث معروفیت و محبوبیت پروژه کازماس گردید.

پروژه متن باز تندرمیت:

اما کازماس چگونه کار می کند؟ به هر کدام از بلاک چین های مستقل در شبکه کازماس زون (zone) نامیده می شود. فضای زون توسط تندرمیت حمایت می گردد. طراحی این مجموعه قدرتمند، نتیجه چیدمان خلاقانه ای است که به شبکه، کاراکتر های خاصی را بخشید و تا آن زمان در دنیای رمز دیجیتال وجود نداشت. مثلا اولین مجموعه ای که در مورد اثبات سهام ابراز عقیده کرد.

دیگر کاراکتر حاصل، لانچ کردن صرافی های غیر متمرکز بود. استفاده از شبکه کازماس، باعث شد صرافی های غیر متمرکز به سطح صرافی های متمرکز برسند. در واقع لانچ کردن صرافی های توزیع شده غیر متمرکز با تکیه به شبکه کازماس، آنها را بهبود عمل و کیفیت بخشید و در حال حاضر با صرافی های متمرکز برابری دارند.

C:\Users\Dn Nastara Mehran\Desktop\cosmosatom.jpg

هاب و زون: (Hub and Zone):

بعد از ابداع شبکه کازماس، حتی دو توکن همگون یا غیر همگون انتقال یابند. پیش از این این امکان وجود نداشت. باید به نا همگون بودن توجه کنیم. این توکن ها با هم جمع نمی شد. اما بعد از این همه از شبکه کازماس استفاده کردند و مشکل تازه ای ظاهر گردید. اگر یک کاربر 100 بلاک چین داشته باشد، و بخواهد با بقیه ارتباط برقرار کند، حدود 5000 ارتباط برقرار می گردد که باعث شلوغ شدن شبکه می گردد. ولی دست اندر کاران شبکه کازماس بلافاصله دست به کار شدند و دو پدیده هاب و زون را خلق نمودند.

زون (Zone) بلاک چین ناهمگون است که همه با آن آشنا هستیم. هاب (Hub) مانند ایجاد یک پل بین زون ها است. این همان کاراکتری بود که خلاقانه به دنیای مجازی رمز ارز ها بخشیده شد. یعنی هر بلاک چین که به هاب وصل می شود قادر است با هاب به هر بلاک چین همگون یا ناهمکون با خود وصل گردد. و ارتباط بدین سان برقرار می گردد.

ابداع هاب ها نه تنها ارتباط بلاک چین های ناهمگون را میسر ساخت، بلکه امنیت را بالاتر برد. و از دو بار خرج کردن توکن جلوگیری نمود.

C:\Users\Dn Nastara Mehran\Desktop\هاب-کازماس.png

” HUB ها در شبکه کازماس “

در واقع هاب یک بلاک چین عمومی است که به بلاک چین مبدا وصل است. و زمانی که از بلاک چین های ناهمگون نام می بریم، شبکه کازماس، یک پدیده پک – زون (Peg – Zone) را برسر راه ما قرار می دهد. این پدیده یک زنجیره پروکسی است. و موقعیت سایر بلاک چین ها را دنبال می نماید.

آینده کازماس:

در نظر بگیرید شما می خواهید قطعه زمینی را در یک محله لاکچری به ساخت و ساز بدهید. با مشاورین املاک در آن محله مشورت می کنید. آنها هم شما را به برترین سازنده ها معرفی می کنند. مسلما آنها مطمئن تر و بهتر کار انجام می دهند. اما آیا افراد جوان و تازه کار نباید وارد گود بشوند؟

جواب خیر است. درست است پرچم دار بزرگ رمز ارز ها، ابتدا بیت کوین و بعد اتریوم است. بیت کوین قوی و اتریوم خلاقانه در میدان حضور دارند. اما اجازه بدهید به همان محله لاکچری برگردیم، اگر یکی از قدرتمندان بازار ساختمان، تصمیم بگیرد از یک تازه کار حمایت کند، در دنیای مجازی مانند پی پل، آن فرد تازه کار، و یا ان رمز ارز یک شبه به اوج خواهد رسید. پس هر احتمالی را در نظر بگیرید و رمز ارز خود را آزادانه انتخاب نمایید.

 خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت بعد از ورود به پنل دیجی دلار امکان پذیر است.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 29, 2021