از قدیم الایام معمولا یک نگه دارنده پول همراه انسان بوده است. جیب مخصوص و مخفی که کسی به آن دسترسی نداشت. کیسه مانندی بود که در لایه داخلی کمر شلوار می دوختند. بعد از این کیف پول که جایگزین مناسب تری برای جیب بود، درست شد. کیف معمولا از پارچه، چرم و یا بافتنی بود. و در زمان خود وسیله مناسبی بود. پول در داخل آن گذاشته می شد و در داخل ساک یا کیف بزرگتر می گذاشتند.

بعد از به وجود آمدن بانک، مردم پول های خود را نزد بانک می گذاشتند و مقدار کمی نزد خودشان بود. اینجا با اندکی توجه می بینیم که حساب بانکی از جیب جدا شد و باید برای استفاده از آن از چک استفاده می کردند یا اینکه به بانک مراجعه می کردند و پول از حساب شان بر می داشتند. و پول نقد را به همراه خود حمل می نمودند.

این استایل سال ها با انسان بود تا این که کامپیوتر به منازل و ادارات و بانک ها و غیره وارد گردید. بعد از آن سر و کله ارز دیجیتال پیدا شد. ارز دیجیتال، نه تنها بازار جهانی پول را دست خوش تغییر ساخت بلکه وارد استایل زندگی ها شد. با آمدن کرونا، ارز دیجیتال پررنگ تر شد و بیشتر به چشم آمد. تا جایی که چین اعلام نمود در المپیک زمستانه 2022 از یوهان دیجیتال استفاده خواهد نمود.

C:\Users\Dn Nastara Mehran\Desktop\wallet.jpg

نکته قابل توجه در این میان این است که چطور پول دیجیتال را بگیریم یا خرج کنیم. این موضوع مسلما ارتباطی با کارت های بانکی ندارد و امکانات جدیدی را می طلبد.

کیف پول دیجیتال

استایل نگهداری بیت‌کوین و رمز ارزهای دیگر بسیار متفاوت از ارزهای سنتی است. رمز ارزها برخلاف سایر ارزهای سنتی، یک ارز دیجیتال هستند، بنابراین برای انتقال و نگهداری آنها به رویکردی کاملا متفاوت نیاز داریم. رویکردی که جای بانک بعلاوه کیف پول را گرفته و خواهد گرفت.

پول جدید عرصه بازار دیجیتال به شکل مجازی است. وجود فیزیکی و مادی ندارد. پس برای آن باید کیف و یا چیزی شبیه آن که مجازی باشد تهیه کنیم.

استایل جدید این است که ابتدا باید کیف را تهیه کرد بعد رمز ارز را خرید. یک ضرب المثل قدیمی می گفت: یک کیف 10 دلاری که داخل آن 100 دلار باشد را به کیف 100 دلاری که داخل آن 10 دلار باشد، ترجیح دهید. ولی این روزها کیف ما برند نیست. یک امنیت دیجیتالی است.

C:\Users\Dn Nastara Mehran\Desktop\txwngxqrxled.jpeg

تعریف کیف پول دیجیتال

کیف پول دیجیتال یک نرم افزار است که محل ذخیره و نگهداری کلید عمومی و خصوصی حساب کاربری ما می باشد. کیف پول به کاربر امکان فرستادن و دریافت ارز دیجیتال و هم چنین نظارت بر موجودی کاربر خود در بلاک چین را می دهد. همان طور که گفتیم شما در گام اول به یک کیف پول مطمئن احتیاج خواهید داشت. انواع کیف دیجیتال وجود دارد ولی مرسوم ترین کیف به شکل نرم افزارهای تحت وب، دسکتاپ و موبایل می باشد. یک کیف پول دیجیتال یا (E-wallet)، یک سیستم نرم‌افزار بر پایه مجازی است که در امنیت کامل، اطلاعات پرداخت و رمز عبور را برای انواع روش های پرداخت و وب سایت ها ذخیره می‌کند. با استفاده از کیف پول دیجیتال، کاربران خواهند توانست با کمک فناوری مجازی ارتباط از نزدیک، خریدهای خود را به سرعت و آسانی و در کمال امنیت تکمیل  کنند. همچنین کاربران می‌توانند رمز عبور های قویتری، بدون نگرانی از فراموش کردن آنها، ایجاد کنند.

پس می توان نتیجه گرفت:

  1. کیف پول یک حساب بانکی مجازی است که باجه دار و مشتری یک نفر هستند.
  2. این کیف نرم افزاری ممکن است یک اپلیکیشن در داخل موبایل، کامپیوتر و یا سیستم عمومی پی پال باشد.
  3. از سال 2016، کیف مجازی را شرکت های بزرگ در سراسر دنیا تعبیه کردند ولی در حال حاضر، سه شرکت اول پشتیبان کیف دیجیتال، شرکت های Google ،Amazon وPayPal می باشند.

دسته بندی کیف پول دیجیتال:

1- کیف پول دیجیتال گرم: تحت وب کار می کند و آنلاین می باشد.

2- کیف پول دیجیتال سرد: تحت وب نیست و آفلاین کار میکند.

انواع کیف پول دیجیتال:

1- کیف پول دیجیتالی دسکتاپ: این نوع از کیف پول ها در یک لپ تاپ یا رایانه شخصی نصب می شوند و فقط از این دستگاه قابل دسترسی هستند.

2- کیف پول موبایل: کیف پول موبایل بسیار شبیه به کیف پول دسکتاپ است، زیرا این کیف پول مستقیماً روی تلفن موبایل فرد نصب می شود. با نصب برنامه کیف پول روی تلفن همراه کاربر، او خواهد توانست به کیف پول خود دسترسی پیدا کند.

3- کیف پول تحت وب آنلاین: بسیار امنیت پایینی دارد ولی برای گیرنده راحت ترین است.

4- کیف پول کاغذی: کیف پول کاغذی، همانطور که از نام آن پیداست، یک کیف پول است که معمولاً از کاغذ یا ماده ای ساخته شده است که قابلیت چاپ یا نوشته شدن دارد؛ کلیدهای خصوصی و عمومی بر روی یک کاغذ چاپ می شود.

5- کیف پول سخت افزاری: کیف پول سخت افزاری نسبت به دیگر کیف پول ها دارای بالاترین سطح امنیت است. این کیف پول به صورت فیزیکی عمل می کند و تنها هدف آن، ذخیره کلیدهای رمزنگاری شده خصوصی و عمومی شما در سخت افزار است.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 2, 2021