کاردانو Cardano (ADA)

خرید کاردانو Cardano (ADA)
 

کاردانو پیش گام نسل سوم بلاک چین:

کاردانو یکی دیگر از رمز ارز های دنیای مجازی است، که بنا به دلایلی که خواهیم گفت طرف داران زیادی دارد. در این مقاله برآنیم تا ابتدا خالق کاردانو را بشناسیم سپس به باز کردن علل انتخاب آن توسط کاربران خواهیم پرداخت. طبق معمول ارزش لحظه ای آن را در اینجا خواهیم آورد تا روند رشد آن برای شما فالوور عزیز مشخص گردد. 

تاریخچه پیدایش رمز ارز کاردانو:

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) ریاضی دان، و متخصص کاربرد علوم ریاضیات در کامپیوتر شاخه نرم افزار، بنیان گذار اتریوم Ethereum و کاردانو Cardano  است که دو رمز ارز پر طرف دار از محبوب ترین شبکه های رمز ارز در جهان هستند. چارلز متولد 5 نوامبر 1978 و ملیت امریکایی دارد. او مدیریت عامل شرکت IOHK است. چارلز هاسکینسون به عنوان متخصص در رمز ارز و زنجیره قالب ادعا می کند رمز ارز او، اولین رمز ارز دنیای مجازی بر اساس بلاک چین است که کاملا بر پایه تحقیقات علمی کارشناسان و متخصصین رمز ارز طراحی و ساخته شده است.

خرید کاردانو Cardano (ADA)
 

چارلز و همکارانش از سال 2015 پروژه طراحی رمز ارز کاردانو را شروع نمودند و کاردانو را در پایان سال 2017 یعنی ماه دسامبر، به صرافی های دیجیتال دنیای مجازی معرفی کردند. این دو سال و اندی حقیقتا زمان زیادی بود. به ادعای خودشان، چون آنها طبق چهار چوب علمی و اصول تخصصی رمز ارز، پروژه خود را پیش می بردند، زمان زیاد تری طی شد. ولی در نهایت آنها توانستند نتیجه بگیرند. و چنین بود که کاردانو متولد گردید. 

نام توکن رمز ارز کاردانو چیست؟

آدا (ADA) نام توکن شبکه کاردانو است. که از سال دسامبر 2017 وارد بازار شد.

کاردانو، رمز ارز رمانتیک:

نام کاردانو بسیار منحصر به فرد، جالب و رمانتیک انتخاب گردیده است. یکی از پروژه های سیستم کاردانو به نام کاردانو بایرون که از نام شاعر معروف انگلیسی، جورج بایرون گرفته شده و اما نام توکن آدا، از نام دختر جرج بایرون، آدا لاویس، ریاضی دان بزرگ قرن 19 الهام گرفته شد. پس انتخاب نام در این رمز ارز به اصطلاح بسیار با مسمی  است.

خلاصه ای بر رمز ارز کاردانو:

مکانیسم کاردانو مانند بلاک چین اتریوم است. البته این انتظار دور از ذهن نیست. چرا که چارلز یکی از اعضاء هیات مدیره مرکزی رمز ارز اتریوم بود. بلاک چین کاردانو پلت فرمی برای قرارگیری قرار داد های هوشمند است که در اصل بر روی امنیت متمرکز است. سیستم کاردانو ارائه یک بستر چند لایه است.  بعد از ثبت نام در دیجی دلار امکان خرید تتر و خرید اتریوم و سایر رمز ارزها را خواهید داشت.

به دلایل زیر رمز ارز کاردانو ساخته شد:

1.    عملکرد بین سیستمی : در آینده احتمال دارد به اینترنت رمز ارز ها تبدیل شود چرا که معمولا رمز ارز ها نمی توانند با هم کار کنند. 
2.    قیاس ‌پذیری: در مقایسه با دیگر رمز ارز ها این امتیازات نسبت به بقیه ارز های دیجیتال وجود دارد: 
•    سرعت تراکنش‌ ها بالا است.
•    پهنای باند بسیار مناسب انتخاب گردیده است. 
•    ذخیره ‌سازی 
3.    پایداری و ثبات: در مورد حذف ICO های اضافی در کاردانو بعدا صحبت خواهد شد.

 
خرید کاردانو Cardano (ADA)

هر بحثی درباره مقایسه ارزهای دیجیتال معمولاً با اشاره به بیت کوین آغاز می‌شود. دلیل این امر، پایه و اساس بیت کوین که بر مکانیسم اثبات کار (Proof of Work) استوار است، در مقابل، کاردانو کاملاً بر روی مکانیسم اثبات سهام (Proof of Stake) تکیه دارد. اثبات کار به عنوان یک سیستم اعتبارسنجی عمل می‌کند که امنیت تراکنش‌های همتا به همتا را تضمین می‌کند و نیازی به استفاده از سخت‌افزارهای پیچیده و گران‌قیمت را از بین می‌برد. این فرآیند به بهبود سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های کارمزد کمک می‌کند.

شرکت‌هایی نظیر IOHK، Emurgo، و بنیاد کاردانو (The Cardano Foundation)، مسئولیت تحقیق و توسعه ارز دیجیتال کاردانو را بر عهده دارند. ادعای اینکه طراحی کاردانو بر پایه علمی استوار است، به هیچ وجه بی‌اساس نیست، زیرا تیم‌های تحقیقاتی متعددی در حال مطالعه بر روی این پلتفرم هستند. برخی از کارشناسان ارز دیجیتال بر این باورند که کاردانو ترکیبی از ویژگی‌های برجسته بیت کوین، اتریوم، و مونرو است، با این تفاوت که موضوع ICOهای اضافی را حذف کرده است.

یکی از مزایای کلیدی کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال، بهبود یافتگی در سرعت تراکنش‌ها و هزینه‌های کم تراکنش است. این ویژگی‌ها کاردانو را به یک انتخاب جذاب در میان جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

خرید کاردانو و سایز رمز ارزها از طریق پنل کاربری دیجی دلار امکان پذیر است.

کیف پول ارز دیجیتال کاردانو:

کیف پول کاردانو، Daedalus نام دارد. کیف پول های دیگر هم قابلیت ذخیره ADA را دارند:
1.    کیف پول سخت‌افزاری  Ledger Nano X
2.    کیف پول سخت‌افزاری  Ledger Nano S
3.    کیف پول سخت‌افزاری  Trezor Model T
4.    کیف پول نرم‌افزاری Daedalus : دسکتاپ
5.    کیف پول نرم‌افزاری YOROI: تحت وب و موبایل
6.    کیف پول نرم‌افزاری Atomic : دسکتاپ و موبایل
7.    کیف پول نرم‌افزاری Exodus : دسکتاپ و موبایل
8.    کیف پول نرم‌افزاری  Guarda: وب، دسکتاپ و موبایل
 در صورتی که سوالی در مورد کاردانو مطرح بود لطفا ما را فراموش نکنید. 

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آوریل 5, 2024