چرا بیت کوین ارزشمند تر است

همه ما بارها و بارها نام بیت کوین را شنیده ایم. بیت کوین دقیقا بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. از آن زمان تا کنون، نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. اما در طی تمام این سال‌ها، همچنان مشهورترین و مهم ترین ارز دیجیتال دنیا مانده است. این ارز دیجیتال در سال های اخیر توجه ایرانیان را نیز به خود جلب کرده است. 
اما چرا خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری هرچند کم در آن ضروری است؟ شاید شما هم از خودتان بپرسید طلا بهتر است یا بیت کوین؟ قیمت هر دو روز به روز بالاتر می رود ولی کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است؟ 

طلا یا بیت کوین؟

به نقل از خبرگزاری راشاتودی اگر بیت کوین نبود وضعیت طلا نیز چنین نمی شد چون وجود بیت کوین موجب شده که پول سخت دوباره وارد بازار شود. منظور از پول سخت، طلا است که با پشتیبانی بیت کوین دوباره وارد بازار شده است.
 

طلا یا بیت کوین؟

این کارشناس امور اقتصادی در ادامه ادعا می کند که در حال حاضر بیت کوین ۱۰ برابر بهتر از طلا است چون هر روز بیشتر از دیروز مورد استفاده قرار می گیرد. طبق این گزارش در هر دقیقه ۱۰ نفر به دارندگان بیت کوین اضافه می شود و در هر 10 دقیقه از هر حساب 10 انتقال انجام می شود. البته لازم به ذکر است که تمام این انتقال ها و حساب ها تحت کنترل هستند.
مایکل نووگراث در مصاحبه ای با خبرگزاری بلومبرگ می گوید:" احتمال افزایش قیمت بیت کوین ها در چند سال آتی بسیار زیاد است و به همین دلیل سرمایه گذاری روی بیت کوین خیلی بهتراز سرمایه گذاری روی طلا است."
 

چرا بیت کوین برای آینده ضروری است؟

چرا بیت کوین برای آینده ضروری است؟

ارزهای فیات و طلا منابع نامحدودی دارند درست خلاف منابع بیت کوین که محدود است. تا بحال بیشتر بیت کوین ها استخراج شده‌اند پس با گذشت سال ها قیمت آن افزایش خواهد یافت. بعلاوه این امکان وجود دارد که دارایی روزمره را در صرافی های دیجیتال به بیت کوین تبدیل کرد و در بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین، آن را به ارزهای دیگر تبدیل کرد.
علاوه بر موارد مذکور، نگهداری از بیت کوین و ذخیره آن بسیار ساده و ایمن است. هر کاربر می تواند در کیف پول نرم‌افزاری به صورت رایگان ثبت نام کند. از طرف دیگر، با هر سرمایه ای این امکان وجود داردکه بیت کوین خرید و به زمان آن را بیشتر کرد.
بنابراین بیت کوین در آینده ای نه چندان دور به ابزاری ارزشمند برای تراکنش‌های مالی خواهد شد. 

 چرا بیت کوین ارزشمند تر است
در ایران، ما در وضعیت اقتصادی خاصی هستیم. ترکیبی از سقوط ارزش ملی پول و افزایش قیمت ارز و طلا و اغلب کالاها، بحرانی اقتصادی ایجاد کرده است که حاصل تحریم ها است و هنوز مشخص نیست چه زمانی پایان خواهد یافت. از این رو عده بسیاری روانه بازار بیت کوین شدند. 

کسب و کاری که در ایران بسیار بیشتر از نقاط دیگر جهان سودآفرین است، اما در ایران به علت کمبودن هزینه ها پرسود‌تر از هر کشور دیگری است. کوچکترین واحد بیت کوین، یک ساتوشی (برابر ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین) در حال حاضر بیشتر از ریال ایران می‌ارزد پس چرا نباید به سراغ بیت کوین رفت؟

چرا بیت کوین ارزش دارد؟

بیت کوین روشی مناسب برای انتقال پول از طریق اینترنت است. بیت کوین جایگزینی کارامد برای پول‌های رایج تحت کنترل بانک مرکزی است که توسط شبکه‌ای غیرمتمرکز با مجموعه‌ای از قوانین مشخص کنترل می‌شود. 

یک ارز زمانی ارزشمند است که: 
1.    قابل ذخیره باشد. 
2.    مورد اعتماد مردم باشد. به عبارت دیگر، باید به این اطمینان رسید که ارزش آن در میان جامعه صفر نمی‌شود. اگر مردم دنیا تصمیم بگیرند که از یک ارز استفاده نکنند، کاملا بی ارزش می‌شود. 
3.     کمیاب باشد. ارزش یک ارز در گرو عرضه آن است. میزان استخراج بیت کوین فقط ۲۱ میلیون است و توسط هیچ دولتی اضافه نخواهد شد. 
4.     بخش‌پذیر باشد. ارز باید به اندازه کافی قابل تقسیم باشد، تا بتواند جوابگوی ارزش هر کالا و خدماتی که در کل نظام اقتصادی عرضه می شود، باشد. مثلا دلار به واحد کوچکتری به نام سنت تقسیم می‌شود. بیت کوین تا ۸ رقم اعشار تقسیم می‌شود. کوچکترین واحد بیت کوین برابر با ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین است که ساتوشی نام دارد.
5.     کاربردی باشد. افراد باید بتوانند در معاملات خود با اعتماد کامل، از واحدهای ارزی برای پرداخت هزینه کالاها یا خدمات استفاده کنند. بیت کوین از فناوری بلاک‌ چین استفاده می کند. در این سیستم نیاز نیست افراد به یکدیگر اعتماد کنند. این اعتماد از پیش در سیستم وجود دارد. از بیت کوین می‌توان به عنوان پول و روش پرداخت استفاده کرد. 
6.     انتقال‌پذیر باشد. ارزی ارزشمند است که به راحتی بین اعضای یک جامعه اقتصادی بین المللی منتقل شود و بیت کوین برای انتقال‌های بزرگ، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
7     پایدار باشد. یک ارز نباید با گذشت زمان تخریب و غیرقابل استفاده شود. یک اسکناس در عین مقاوم بودن، می‌تواند پاره شود، بسوزد یا در آخر بلا استفاده شود ولی بیت کوین تخریب یا گم نمی‌شود. 
8.    جعل‌ناپذیر باشد. در غیر این صورت به راحتی جعل می شود که تاثیر منفی بر ارزش ارز دارد. در سیستم متمرکز و پیچیده بلاک چین، جعل بیت کوین به شدت دشوار است. 

دلایل ارزشمندی بیت کوین 

نتیجه‌گیری

در این مقاله ارزشمند بودن بیت کوین و دلایل منطقی آنرا بررسی کردیم. همچنین به لزوم وارد شدن به این عرصه اشاره کردیم. افراد از جوامع مختلف در میان خودشان ارزشمندی بیت کوین را پذیرفته‌اند. با افزایش تقاضا برای بیت کوین، ارزش آن افزایش می‌یابد. همچنین، بیت کوین ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که ارزش آن را چندین برابر می کند. 
اگر متقاعد شده اید که باید هر چه سریع تر وارد این بازار ارزشمند و پرسود شوید کافی است با ما در دیجی دلار تماس بگیرید.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: نوامبر 11, 2023