روش های کسب درآمد از بیت کوین- قسمت دوم

در مقاله قبل گفتیم که بیت کوین در میان تمام ارزهای دیجیتال از محبوبیت و مقبولیت بیشتری برخوردار است. همچنین توضیح دادیم که عده بسیاری از بیت کوین درآمد کسب می کنند و به بررسی راه های کسب درآمد از بیت کوین پرداختیم. دراینجا به ادامه آن می پردازیم.  

۴- ترویج و تبلیغ لینک‌های بازاریابی 

در این روش کافیست به یک صرافی مراجعه و محصولی را برای تبلیغ انتخاب نمایید و لینک مختص به خودتان را از صرافی دریافت کنید. سپس در فضاهای مختلف مثل وب سایت شخصی، اینستاگرام، فیسبوک یا هر جای مجازی دیگری لینک تبلیغ را به اشتراک می‌گذارید.
اگر کسی از طریق لینک شما خرید یا ثبت‌نامی انجام دهد، مقداری بیت کوین به کیف پول شما واریز می‌شود. در این زمان زیادی را باید در سایت‌ها و برنامه‌های مختلف صرف کنید تا لینک تبلیغاتی‌تان را به اشتراک بگذارید. درآمد حاصل از این روش هم متوسط است و البته ریسک بسیار پایینی دارد و می‌توانید مطمئن باشید که سرمایه‌ قبلی خود را از دست نمی‌دهید.

روش های کسب درآمد از بیت کوین

۵- وبلاگ‌نویسی در حوزه‌ بیت کوین و ارزهای دیجیتال

در این روش اگر به اصول نویسندگی آگاه هستید و در زمینه‌ بیت کوین هم اطلاعات خوبی دارید، می‌توانید با نوشتن مقالات حرفه‌ای برای سایت‌ها، درآمدکسب کنید. درآمد حاصل از این روش با توجه به تلاشی که می‌کنید می‌تواند متوسط باشد. البته با توجه به اینکه تقربیاً هیچ ریسکی شما را تهدید نمی‌کند، فعالیت مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود.

۶- فروش محصولات و خدمات مربوطه

اگر وب سایت فروشگاهی دارید می‌توانید امکانی را در قسمت پرداخت فراهم کنید که خریداران به جای ریال، بیت کوین به حساب شما بریزند. بسیاری از سایت‌های بزرگ در سطح جهانی مانند آمازون به جز روش‌های معمول، از این روش هم برای دریافت مبلغ کالاهایشان استفاده می‌کنند. درآمدی که از این روش کسب می‌کنید کاملا به میزان تلاش شما بستگی دارد.

روش های کسب درآمد از بیت کوین

۷- استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین روش دیگری برای کسب درآمد از بیت کوین است. اگر امکان خرید دستگاه ماینر را دارید می‌توانید بیت کوین خودتان را استخراج کنید ولی با توجه به بالا بودن هزینه‌های استخراج، شاید کار چندان به صرفه‌ای نباشد. در ضمن شاید چندین سال طول بکشد تا بتوانید یک بیت کوین استخراج کنید. همچنین شما می توانید خرید بیت کوین را به صورت لحظه ای در سایت  دیجی دلار انجام دهید.

۸- وام دهی 

این روش به تازگی به یکی از راه‌های محبوب کسب درآمد از بیت کوین تبدیل شده است ولی ریسک بالایی دارد. مقداری از بیت کوین خود را از طریق پلتفرم وام بیت کوین به کسانی که بیت کوین نیاز دارند قرض می‌دهید. سود این وام‌ها بسیار بالاست و در نتیجه می‌تواند درآمد خوبی نصیب شما کند؛ ولی از طرف دیگر چون هیچ تضمینی مبنی بر تعهد وام‌گیرنده برای بازپرداخت پول وجود ندارد، هر آن ممکن است که پول خود را از دست بدهید. 

روش های کسب درآمد از بیت کوین

۹- روش هایپ

سایت‌هایی پیشنهاد می‌دهند که بیت کوین شما را دریافت می‌کنند و در ازای آن سود بالایی به شما می‌پردازند. بعضی مواقع هم ممکن است برای ظاهرسازی به بعضی کاربران قدیمی سودهایی بدهند تا اطمینان بقیه‌ کاربران را جلب کنند. سپس چند ماه که گذشت یک دفعه از دسترس خارج می‌شوند و همه‌ سرمایه‌ شما و دیگر کاربران را از دستتان خارج می‌کنند. تقریبا سایت معتبری که در این زمینه شفاف عمل کند دیده نشده است.

۱۰- گرفتن فورک های بیت کوین 

فورک‌ها زیر مجموعه‌ بیت کوین هستند که از آگوست ۲۰۱۷ وارد بازار شدند و به کاربران اعلام شد که هر کسی قبل از این تاریخ بیت کوین داشته می‌تواند فورک هم داشته باشد. شناخته‌شده‌ترین فورک‌ها، بیت کوین کش، بیت کوین گلد و بیت کوین دایموند هستند. روش کسب درآمد از فورک هم مانند بیت کوین است ولی اگر در زمینه‌ بیت کوین اطلاعات کافی ندارید بهتر است گول شرکت‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهند در ازای مبلغی از بیت کوین، فورک پرداخت می‌کنند را نخورید.

روش های کسب درآمد از بیت کوین

۱۱- دیدن تبلیغات

در این روش که به هیچ عنوان روش مطمئنی نیست و ۹۹ درصد موارد به کلاهبرداری ختم می‌شود، سایت‌ها از شما می‌خواهند که تبلیغاتشان را ببینید و در ازای آن به شما بیت کوین پرداخت می‌کنند؛ اما این کار صرفاً برای بالا بردن میزان بازدید از سایتشان است و بیت کوینی نصیب شما نمی‌شود. بنابراین بهتر است وقت خود را برای این روش هدر ندهید.

۱۲- باینری آپشن

باینری آپشن نوعی شرط‌بندی در زمینه‌ بیت کوین است. در این روش شما کاهش یا افزایش قیمت بیت کوین را در یک زمان مشخص پیش‌بینی می‌کنید. در صورت درست بودن پیش‌بینی، مقداری بیت کوین به عنوان سود به شما تعلق می‌گیرد و در صورت غلط بودن پیش‌بینی، سرمایه‌تان از بین می‌رود.
 

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: نوامبر 11, 2023