مختصری درباره استخراج اتریوم

همان طور که می دانید اتریوم دومین ارز دیجیتال محبوب درسراسر دنیاست. اگر می خواهید با تمام جزئیات استخراج اتریوم آشنا شوید با ما در این مقاله همراه باشید. در این مقاله خواهیم خواند که استخراج اتریوم کجا و چگونه انجام می شود. در مقالات "استخراج اتریوم" خواندیم که سخت افزار های لازم برای استخراج اتریوم چه هستند و به طور مفصل به آنها پرداختیم. همچنین برای خرید و فروش اتریوم در دیجی دلار نیاز است تا حساب کاربری خود را ایجاد کنید.
ما خواندیم که برای استخراج، کامپیوتر بک سری مسائل ریاضی را حل می کند و شما پاداش دریافت می کنید و این فرایند استخراج نام دارد. تمام این تراکنش ها باید توسط استخراج کنندگان تایید شود. به همین دلیل وقتی می خواهید به آدرس شخصی اتریوم ارسال کنید مدتی طول می کشد. تراکنش تنها در صورتی تایید و انجام می شود که در داخل بلاک چبن اتریوم قرار بگیرد. این فرایند Proof of  work نام دارد. 
وقتی یک ماینر یا استخراج کننده معادله ای را حل کند، تمام استخراج کنندگان دیگر صحت آن را بررسی می کنند. اگر 51 درصد آن را تایید کنند وارد بلاک چین می شود. 

 استخراج اتریوم

روش های استخراج اتریوم

استخراج اتریوم به سه روش امکان پذیر است:

1.     استخر استخراج

2.     استخراج انفرادی 

3.     استخراج ابری 

1.    استخر استخراج

این روش ساده ترین و سریع ترین روش استخراج است. در این روش عده ای در یک استخر مجزا توافق کرده اند که اگر یکی از آنها مسئله را حل کرد، پاداش بین همه تقسیم شود. در این روش میزان حل بلاک و دریافت پاداش به اندازه استخر وابسته است. پس قبل از وارد شدن به یک استخر، موارد زیر را مد نظر قرار دهید: 

•     اندازه استخر

هر چه افراد بیشتری استخراج کنند، احتمال دریافت پاداش بیشتر می شود. همچنین هر چه تعداد افراد داخل استخر بیشتر شود، پاداش بین افراد بیشتری تقسیم می شود. پس شما باید استخرهای متفاوتی را امتحان کنید. استخرهای بزرگ تر معمولا امنیت بیشتری دارند. در این حالت شاید پاداش کمتری دریافت کنید ولی روز و یا هفته ای بدون پاداش نخواهید بود.

•    حداقل پرداخت

حداقل پرداخت به معنای کوچکترین مقدار اتریومی است که شما به منظور استخراج نیاز دارید. اگر حداقل میزان، یک اتریوم باشد، باید قبل از دریافت ارز مدتی در یک استخر بمانید تا به این مقدار برسید. اگر میزان پرداخت استخری زیاد باشد، سودمند نخواهد بود پس استخری با حداقل میزان پرداخت انتخات کنید.

•    هزینه استخر

شما وارد هر استخری شوید باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید. البته این هزینه زیاد نیست و طبق ارزی که استخراج می کنید بین 1 تا 3 درصد، تقسیم بندی می شود. برای وارد شدن به استخر باید حداقل 1 درصد کارمزد پرداخت کنید، چون امنیت این استخرها بسیار بیشتر از استخرهایی است که کارمزدی دریافت نمی کنند. اگر کارمزد استخری بیشتر از 3 درصد باشد بهتر است استخر دیگری پیدا و انتخاب کنید.

 روش های استخراج اتریوم

2.    استخراج انفرادی

در استخراج انفرادی لازم نیست پاداش خود را با دیگران تقسیم کنید ولی در حال رقابت با دیگران هستید. فقط زمانی پاداش دریافت می کنید که بتوانید اولین معمای ریاضی را حل کنید. در این رقابت سخت باید خیلی خوش شانس باشید که بتوانید معمایی را حل کنید و پاداش دریافت کنید. 
زمانی در استخراج فردی، به سود می رسید که کارت گرافیک بالاتر از 100 داشته باشید. داشتن چنین سیستمی مسائل خود را در پی دارد. مسائلی همچون مشکلات گرمایش، هزینه برق، تهویه، سرو صدا و فضای کافی. 

3.    استخراج ابری

استخراج ابری یعنی شما به فرد دیگری مبلغی پرداخت می کنید تا برای شما استخراج انجام دهد. در این حالت تجهیزات استخراج خود را به سایر افراد اجاره می دهید و آنها پاداش های استخراج خود را به شما می دهند. در استخراج ابری لازم نیست که با مشکلاتی که برای دستگاه های استخراج ایجاد می شود، درگیر باشید. در یک وضعیت ایده آل سودآوری استخراج ابری بسیار کمتر از استخراج انفرادی است. 

 ساخت استخر اتریوم
 

ساخت استخر اتریوم

کامپیوتر شما باید برای انجام استخراج اتریوم تجهیزاتی داشته باشد. مواردی که برای انجام استخر استخراج اتریوم لازم دارید را به طور مفصل در مقاله "استخراج اتریوم" توضیح داده ایم. جدا از سخت افزار مورد نیاز برای استخراج اتریوم باید یک کیف پول دیجیتال داشته باشید، درست مانند کیف پول فیزیکی که در زندگی واقعی برای نگهداری پول های فیزیکی استفاده می شود.
پس از تهیه کیف پول دیجیتال باید رم افزارهای کامپیوتر خود را به روز رسانی کنید. فرایند استخراج زمانی سودآور خواهد بود که سخت افزار کامپیوتر شما از آخرین بروزرسانی ها استفاده کند. پس درایورهای خود را بروز کنید.
سپس نرم افزار استخراج اتریوم را نصب کنید. استخر مورد نظر را از بین یکی از استخرهای اتریوم انتخاب کنید. استخر را بررسی کنید و مطمئن شوید که منطقه شما را پشتیبانی می کند. آدرس کیف پول اتریوم خود را وارد نمایید. مراحل لازم در نرم افزار را انجام دهید و وارد مرحله استخراج شوید. کامپیوتر شما حالا در حال استخراج اتریوم است. برای بررسی مقدار اتریوم استخراج شده و محاسبه سودی که به دست آورده اید به سایت استخر خود بروید. 

 نکات مهم در استخراج اتریوم

نکات مهم

•    اگر به مدت طولانی نمی خواهید به سراغ سیستم استخراج خود بروید، موارد لازم را برای جلوگیری از خرابی دستگاه استخراج خود در نظر گرفته و رعایت کنید.
•     تنظیمات قدرت کامپیوتر: اگر برای مدت طولانی در کامپیوتر فعالیتی انجام نشود، به طور پیش فرض سیستم شما به روی  اسلیپ یا خواب خواهد رفت. زمانی که کامپیوتر به روی اسلیپ برود، استخراج متوقف خواهد شد. برای جلوگیری از این امر از قسمت تنظیمات سیستم خود آن را بر روی never sleeps  تنظیم کنید.
حالا سیستم شما می تواند برای مدت طولانی بدون این که بخش اسلیپ فعال شود، کار کند.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: دسامبر 4, 2023