رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال-قسمت چهارم

Hardware Wallet

کیف پول سخت افزاری یک دستگاه امن است که برای حفاظت از کلیدهای شخصی، ارسال، دریافت و ذخیره رمز ارزها ساخته شده است. کیف پول‌های سخت افزاری قابل اعتماد ترین و امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. ترزور و لجر در حال حاضر مهم‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار هستند.

Hashrate

نرخ هش، تعداد هش هایی است که یک دستگاه ماینر می‌تواند در مدت زمان مشخصی (معمولاً ثانیه) ایجاد کند.

Mining

ماینینگ یا استخراج به معنای اعتبار سنجی تراکنش‌های شبکه بلاکچین است. فرآیند ماینینگ توسط ماینر ها انجام می‌شود و معمولاً نیاز به قدرت پردازشی بالا و دستگاه‌های استخراج یا ماینر دارد. ماینر ها در ازای در اختیار گذاشتن قدرت پردازشی خود و کمک به شبکه، پاداشی به عنوان پاداش شبکه دریافت می‌کنند که باعث آزاد شدن کوین‌ها از شبکه می‌شود.

 رایج ‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال
 

Node

هر کامپیوتر متصل به شبکه بلاکچین یک گره یا نود است.

Paper Wallet

کیف پول کاغذی یک کیف پول سرد و آفلاین است که تنها شامل یک تکه کاغذ حاوی کلید شخصی و کلید عمومی می‌شود.

Peer to Peer

شبکه همتا به همتا یا P2P شبکه‌ای از کامپیوترها است که در آن همه اعضای شبکه در یک سطح قرار دارند. از آنجایی که همه اعضای شبکه در یک سطح قرار دارند، این شبکه‌ها غیر متمرکز نامیده می‌شوند.

Pool

استخر ارز دیجیتال یا استخر استخراج شبکه‌ای از ماینر ها است که در کنار هم برای استخراج بلاک‌ها کار می‌کنند. اعضای استخر توان سخت افزاری خود را با هم به اشتراک می‌گذارند تا شانس استخراج بلاک و کسب پاداش بیشتری داشته باشند.

Private Key

کلید خصوصی رشته‌ای از داده‌ها است که به شما امکان دسترسی به توکن ها یا ارزهای دیجیتال ذخیره شده در یک کیف پول را می‌دهد. کلیدهای خصوص در واقع مانند پسورد و رمز عبور دسترسی شما به دارایی‌های دیجیتالتان هستند.

 رایج ‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Proof of Authority

PoA یک مکانیزم اجماع در شبکه‌های بلاکچین خصوصی است که به مشتریان دارای یک کلیدخصوصی مشخص حق ایجاد بلاک در شبکه بلاکچین را می‌دهد. بر اساس این الگوریتم برای انجام تراکنش‌ها سایر اعضای شبکه باید بر اعتبار این کلید خصوصی اجماع داشته باشند.

Proof of Stake (PoS)

PoS یک مکانیزم اجماع در شبکه‌های بلاکچین است که بر اساس آن پاداش شبکه بر اساس تعداد رمز ارزهایی که صاحب آن هستید یا ذخیره کرده‌اید تقسیم می‌شود. هرمقدار که سرمایه گذاری بیشتری روی شبکه داشته باشید، سهام شما بیشتر است و در هنگام استخراج، پاداش بیشتری دریافت می‌کنید.

Proof of Work (PoW)

PoW یک مکانیزم اجماع در شبکه‌های بلاکچین است که برای اثبات انجام کار و تأیید بلاک نیاز به دسترسی به منابع مانند برق یا قدرت سخت افزاری دارد. هر مقدار که کار بیشتری در هنگام ماینینگ انجام داده باشید یا توان سخت افزاری بیشتری فراهم کرده باشید، پاداش بیشتری به دست خواهید آورد.

Protocols

پروتکل‌ها مجموعه‌ای از قوانین هستند که چارچوب ایجاد ، ثبت یا انتقال داده‌ها را در یک شبکه مشخص می‌کنند.

Public Address

آدرس عمومی یک هش رمزنگاری شده از یک کلید خصوصی است. نقش آدرس عمومی مشابه آدرس ایمیل شما است و می‌توانید آن را در هر جایی قرار دهید، در حالی که کلید خصوصی را نباید در اختیار کسی قرار دهید.

 رایج ‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Smart Contract

قراردادهای هوشمند شامل قوانین رمزگذاری شده‌ای هستند شرکت کنندگان در شبکه به وسیله زبان‌های برنامه نویسی خاصی مانند سالیدیتی آن‌ها را ایجاد و به شبکه اضافه می‌کنند. قرار دادهای هوشمند کاربردهای زیادی دارند و یکی از دلایل اصلی شبکه‌هایی مانند اتریوم محسوب می‌شوند. یکی از دلایلی که باعث بالارفتن قیمت اتریوم شده است، همین امکان اضافه کردن انواع قرار داده‌های هوشمند به شبکه اتریوم است. شما می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس اقدام به خرید اتریوم کنید و از قرار دادهای هوشمند اتریوم بهره ببرید.

Spread

اختلاف قیمت بین دو ارز دیجیتال را Spread می گویند.

Stable coin

هرگاه ارزش یک ارز دیجیتال ثابت باشد و تغییر نکند از این اصطلاح برای آن استفاده می‌شود. تتر و دائو از معروف‌ترین استیبل کوین‌ها هستند.

Token

توکن ها برخلاف کوین و رمز ارزها، دارای یک شبکه اختصاصی نیستند و معمولاً روی شبکه سایر ارزهای دیجیتال ساخته می‌شوند. توکن ها به منظور ذخیره سازی ارزش (کاری که رمز ارزها انجام می‌دهند) ساخته نمی‌شوند بنابراین برای ذخیره کردن و انجام سرمایه گذاری گزینه‌های چندان مناسبی نیستند. توکن ها واحدهای کوچکی هستند که برای پرداخت‌های ناچیز مانند پرداخت کارمزد تراکنش‌ها یا استفاده از قرار دادهای هوشمند مورد استفاده فرار می‌گیرند.

 رایج ‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال

Wallets

کیف پول به شما امکان ذخیره و کنترل دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. Wallet ها از هر نوعی که باشند وظیفه نگه داری کلیدهای خصوصی و حفظ امنیت دارایی‌های شما را بر عهده دارند.

Whitepaper

وایت پیپر ارز دیجیتال شامل همه اطلاعاتی است که باید در مورد یک ارز دیجیتال قبل از سرمایه گذاری در آن بدانید. اطلاعات وایت پیپر ترکیبی از اطلاعات تبلیغاتی، تکنولوژیکی و مالی هستند که به شما اجازه می‌دهند به صورت حرفه‌ای وضعیت یک رمز ارز را بررسی کنید. معمولاً قبل از عرضه ارز دیجیتال، وی‌ات پیپر آن منتشر می‌شود.
 

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 2, 2021