وقتی وارد عرصه ارز دیجیتال می شوید باید قوانین این بازار را بشناسید که ضررهایتان به حداقل برسد و تا حد امکان سود کنید. معامله گران یا تریدرهای حرفه ای بدون در نظر گرفتن جهت از بازار از استراتژی هایی استفاده می کنند که منجر به کسب سود بیشتر برای آنها می شود. 

ما در این مقاله به معرفی و بررسی سه استراتژی مهم می پردازیم که تریدرها در معاملات ارز دیجیتال از آنها استفاده می کنند. با ما همراه باشید که به چگونگی انجام معاملات انتقالی آتی، نرخ تامین اعتبار و استفاده از حد ضرر متحرک توسط معامله گران حرفه ای  بپردازیم. در صورت شناخت و استفاده صحیح از روش های خرید و فروش به موقع رمز ارزها مانند بیت کوین و اتریوم میتوانید سرمایه خود را افزایش دهید.

 استراتژی های ترید ارز دیجیتال

استراتژی های ترید ارز دیجیتال

افرادی که در بازار ارز دیجیتال تازه وارد هستند فکر می کنند تریدرهای حرفه ای زمان زیادی را صرف بررسی و تجزیه و تحلیل بازارها و موقعیت های ترید و معامله می کنند. این مسئله شاید تا حدی درست باشد ولی استراتژی هایی وجود دارد که تریدرها برای رسیدن به سود مورد نظر از آنها استفاده می کنند. 
آنچه تریدرهای برتر را از تازه واردان متمایز می کند، استفاده درست از استراتژی های حرفه ای است. تریدرها با استفاده از این استراتژی ها می توانند در طولانی مدت به سود های بالایی برسند. هر سرمایه گذار برای استفاده از این استراتژی ها نیازمند سرمایه زیادی نیست.

 استراتژی های ترید ارز دیجیتال

استراتژی های غیر جهت دار

معمولا دارایی های موجود در بازار ارز دیجیتال در یک بازه زمانی 1 تا 24 ساعته به خاطر حرکت های سریع یا متناوب قیمت در جهت های مخالف، افزایش یا کاهش دو یا سه رقمی دارند. کسانی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند تمایل دارند که از این نواسانات سود بیشتری دریافت کنند پس چرا به سود ماهانه 2 درصدی رضایت می دهند؟ 
یک تریدر اگر ماهانه 2 درصد سود دریافت کند، سود سالانه او 27 درصد می شود و این یعنی سود مرکب. تریدر های کمی وجود دارند که می توانند نوسانات بازار را پیش بینی کنند. بنابراین برای خلاصی از فشار ناشی از ضررهای احتمالی، داشتن حاشیه سود امن تر راه بهتری است.

 استراتژی های غیر جهت دار

معامله انتقالی

یک استراتژی عالی وجود دارد به نام معامله انتقالی. در معامله انتقالی، ارز دیجیتال را در بازارهای سنتی می خرید و براساس تاریخ ثابت و قیمت معین در آینده می فروشید. این امکان وجود دارد که این نرخ را با تجزیه و تحلیل شاخص پایه محاسبه کرد. معیاری که  اضافه قیمت سالانه بازارهای آتی نیز نامیده می شود.
نگاهی به نمودار پایین بیندازید، توجه کنید که چگونه شاخص پایه اتریوم در اواسط آگوست به سطح سالانه 20 درصد رسیده است . شاید ظاهرا ساده باشد ولی جزئیات پیچیده ای دارد که کار را مشکل می کند. این یک معامله دائمی نیست، زیرا شاخص پایه بسته به این که چقدر نظر سرمایه گذاران صعودی است، نوسان می کند. 
فقط در صورتی در این معامله سود خواهید کرد که ارز دیجیتال واریز شده به عنوان مارجین، همان ارز فروخته شده از طریق معاملات آتی باشد. برخی از صرافی ها فقط به شما اجازه می دهند تا بیت کوین یا تتر را به عنوان وثیقه واریز کنید.

معامله انتقالی

 
نکته مهمی که تریدرها و سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند این است که قراردادهای آتی با تقویم ثابت دارای تاریخ انقضای تعیین شده ای هستند. به همین دلیل تریدر در لحظه انحلال قراردادهای آتی باید وارد موقعیت فروش نقدی آنها شود.

معامله با نرخ تامین اعتبار

یکی دیگر از استراتژی های غیر جهت دار، معاملاتی هستند که معمولا چندین تاریخ انقضا و قراردادهای آتی دارند. استفاده از نرخ تامین اعتبار و معامله با آن، یک نمونه با ریسک کمتر است. قراردادهای دائمی بسته به اختلاف اهرم، هزینه ای از دارندگان قراردادهای خرید و فروش دریافت می کنند. صرافی ها معمولا هر 8 ساعت یک بار این نرخ را تخمین زده و اعلام می کنند.
وقتی این نرخ بالا می رود، تریدرهای حرفه ای قراردادهای آتی خود را می فروشند و هم زمان در صرافی های معاملات نقدی وارد موقعیت خرید می شوند. بنابراین، آنها با این کار ریسک خود را پایین می آورند، نرخ تامین اعتبار را جمع می کنند و بلافاصله پس از آن به معاملات بر می گردند.

معامله خودکار برابر با موفقیت است

گاهی پیش می آید که استراتژی های معاملاتی ریسک گریز در دسترس نیستند. وقتی با چنین شرایطی روبرو می شوید، حتی تریدر های حرفه ای ممکن است به فکر استفاده از ریسک براساس پیش بینی هدایت شده (جهت دار) باشند. آنچه آنها را از معامله گران تازه کار متمایز می کند استفاده از معاملات خودکار است.
اکثر تریدر ها می دانند که چگونه از حد ضرر و توقف استفاده کنند. این ایده خوبی است، اما نمی تواند فرصت هایی برای برنده شدن ایجاد کند. همین ابزار را می توان برای شروع معاملات به کار برد، مخصوصا اگر از حد ضرر و توقف متحرک استفاده شود.

 پلتفرم معاملاتی قراردادهای آتی بایننس

پلتفرم معاملاتی قراردادهای آتی بایننس

به عنوان مثال فرض کنید حد توقف متحرک سفارش خرید در سطح قیمتی 12900 دلار فعال شده است. بنابراین، مادامی که معاملات  در بازار بالاتر از این سطح ادامه پیدا کنند، این سفارش همچنان غیرفعال است.
زمانی که قیمت اتریوم به این سطح برسد، این سفارش خرید فقط بعد از جهش 0.8 درصدی قیمت انجام خواهد شد. بنابراین، به محض افزایش 103 دلاری بیت کوین از کف قیمت، سفارش خرید به طور خودکار انجام می شود.
معامله گران حرفه ای به طور مکرر از این استراتژی برای خودکار کردن فرایند سرمایه گذاری خود استفاده می کنند. این استراتژی همچنین نیاز به بررسی 24 ساعته قیمت ها را کاهش می دهد.
این سه استراتژی را تمرین کنید و در آنها ماهر شوید: معاملات انتفالی آتی را انجام دهید، سود خود را از نرخ تامین اعتبار بگیرید و با استفاده از حد ضرر متحرک خرید کنید. تمرکز خود را بر یادگیری استراتژی های معاملات غیر جهت دار و گزینه ها بگذارید و به فکر پیش بینی کف ها و سقف های بازار نباشید.

آخرین تاریخ تغییر این مطلب: آگوست 2, 2021